Werken via PGB?

  • Hannie

    Hallo allemaal,

    Ik overweeg om toch niet per 1 jan. in loondienst te gaan (voor nog geen 9,- per uur.) Met 1 van mijn mensen overwegen we om eens uit te zoeken hoe t zit met werken via t PGB.

    Familie zou dit dan aan moeten vragen en regelen. Bij deze familie durf ik dat wel aan ze voor te leggen.

    Maar Weet iemand hoe dat zit met t werken bij ouderen via t PGB?

    Die vragen heb ik eigenlijk dan vanuit de clientenkant en vanuit mijzelf als werknemer.

    Is t echt zo simpel als t lijkt; client vraagt een PGB aan en kan dan “iemand van de straat plukken” om haar huishoudelijk werk te doen?

    Mogen wij dan zelf een uurloon afspreken?

    Moet ik zelf ergens geregistreerd staan?

    als alfahulp heb je toch een wa verzekering voor schade aan spullen van client, hoe zit dat met PGB?

    Ik weet dat ik nu als alfahulp een beperkte tijd van 6 weken ziekengeld heb, hoe zit dat met PGB?

    Kortom, heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand waar ik meer informatie kan vinden?

    Alvast bedankt.

    Groetjes, Hannie

  • caafje

    Hannie,

    ik tikte bij google werken via pgb in en kreeg een heleboel hits. Misschien kun je dat ook eens proberen en er voor gaan zitten en alles doorlezen? Ik zag in de vluchtigheid ook een pgb forum volgens mij.

    Succes!

    Groetjes.

  • odette bekkers

    ik zoek werk met oudere mensen .heb een aantal jaren op de focus flat bejaarden en gehandicapten mensen in s.Hertogenbosch gewerkt

  • odette bekkers

    Zoek werk via pgb

  • Roetsie

    veel info vind je bij persaldo

    www.pgb.nl

    je kunt er ook een aantal folders downloaden enz

  • Kaar

    Zover ik weet, kan er veel via PGB maar niet het huishoudelijke gedeelte. Dat moet toch echt via de gemeente worden aangevraagd. Verzorging en verpleging, en andere “ondersteunende” werkzaamheden kunnen vaak wel uit het PGB betaald worden.

  • *Carolien*

    Hulp bij het Huishouden valt onder de WMO en een PGB voor HbH moet dus inderdaad bij de gemeente worden aangevraagd. Vanuit dat PGB voor HbH kan de HbH betaald worden.

  • aaltjen

    Via de site van de svb kan je ook informatie lezen over het pgb en huishoudelijke hulp. Daar kan je ook zien of jouw gemeente daar aan mee werkt. Helaas deed de site het net niet goed maar ik waag er morgen een belletje aan. Zo staat er ook dat je dan bij ziekte gewoon word doorbetaald.

  • veer

    Hoi ik zag deze vraag staan maar ik ben nog nieuw hier.

    Ik werk particulier, via Alpha en PGB. van Pgb weet ik wel e.e.a.

    Dus vraag maar raak.

    Groet. veer