Regionaal Indicatie orgaan (RIO)

  • suzan brands

    ik wilde eens vragen hoe jullie de samenwerking tussen het RIO en de thuiszorg (personeel ) vinden?

    groetjes suzan

  • Annelies

    Vandaag nog een optimale situatie ervaren. Client vroeg herintake aan waarbijik zo mijn vraagtekens had.

    De intaker is op bezoek geweest en heeft precies geindiceerd wat wij (mijn collega's en ik) de best optie voor deze client vonden. Ik heb de intaker gecomplimenteerd over het feit dat er zo'n overeenstemming in inzicht was in deze situatie. Tenslotte maken zij slechts momentopnamen terwijl wij de situatie intenser kennen.

    Er werd aangegeven dat het RIO in onze regio bij dit soort situaties (client is reeds in zorg) toch altijd contact, vooraf dan wel achteraf, opnemen met de thuiszorgmedewerker van dat moment voordat de indicatie definitief vastgesteld wordt.

  • R. Brummel

    Dag Susan,

    We hebben pas internet en was vanavond aan het surfen toen ik je bertichtje tegen kwam.

    Zelf werk ik in de ouderenzorg en wij verlenen zowel intra, alsmede extra-muraal zorg, waarbij ook voor een deel thuiszorg hoort.

    Mijn ervaringenmet het RIO zijn redelijk, het ligt ook vaak aan personen waar je mee te maken hebt. In ieder geval vind ik de huidige organisatie veel te groot en log, waarbij ik ook vele cliënten hoor klagen dat men niet meer worden herkend, een kwalijke zaak, want voor die cliënt doen wij het toch immers!!!! Maar ja alles moet heden ten dage groter wat naar mijn inziens ten koste gaat van de kwaliteit

    en de klant. Wat mij betreft hou het kleiner, overzichtelijker en betrek de cliénten meer bij het gebeuren d.m.v. bijvoorbeeld een klankbordgroep, waarin gebruikers ook daadwerkelijk participeren.

    Dit was in het kort mijn reactie,

    Met vriendelijke groet,

    Rik Brummel.

  • neine,

    keislecht,

  • avatar

    Heb geen flauw idee als bij ons de zorg uitgebreid moet worden dan regelt onze zorgreggiseur dat.

    De intakes worden ok door de zorgreggiseurs gedaan geen probleem.

  • simone

    Kijken jullie eens naar de datum van dit bericht simone