Avond/nachtdienst

  • W.van Haalenl

    Hallo allemaal,

    Graag zou ik uit den lande vernemen hoe de opzet van avond en nachtdienst wijkverpleging is geregeld. Enkele concrete vragen:

    1. Is er een aparte poule avond/nachtdiensten of worden er ook dagdiensten inge-

    zet?

    2. Welk nivo wordt er ingezet? wv/viw/wzv?

    3. Hoe is achterwacht geregeld?

    4 Hoe is vergoeding en inroostering geregeld?

    5. Welke randvoorwaarden zijn er?( mobiele tel/ auto/ veiligheidsaspecten

    slaap/waakplaats…..)

    Bij voorbaat dank voor de genomen moeite om te antwoorden!!!

    Wil van Haalen

  • I. luijten

    Ik ga binnenkort als avond wijkverpleegkundige aan de slag. Er is een aparte poule voor de avonden en nachten. Je werkt 7 avonden per maand, minimaal 1 weekend.

    in de wijk (s'avonds 2 wijken) werk je “samen” met verpleegkundige in de wijk en wijkzieken verzorgende. Wijkverpleegkundige is 'verantwoordelijk" voor hoogcomplexe zorg en de bijbehorende verpleegtechnische handelingen. Hiervoor draai je 2 nachten per maand oproepbare dienst in de nacht. je hebt dus een telefoon en gaat thuis slapen vergoeding (? ik denk basisvergoeding en daarna per gewerkt uur als je opgeroepen wordt..).

    vergoeding per gewerkte uren incl. 35 % onregelmatigheidstoeslag, werk start om 18:45-..minimaal 21:45 vaak tot 23:00,geen vakantie uren maar je ruilt met je collega's werkschema is bv. ma-di-wo-dowerken ruim een week vrij en dan vr-za-zo- werken weer week vrij.

    Volgens mij is er geen achterwacht je kan andere collegae bellen en nadien overdag de verantwoordelijke wijkverpl.

    je krijgt moboiel telefoon met beltegoed en 60ct. kilometervergoeding, auto zeer gewenst gezien de afstanden als je “dienst” hebt t.av. verpleegtechnische handelingen.

    Wil jij ook in de wijk gaan werken ofzo? hopelijk kun je wat met deze info groetjes

  • W.van Haalenl

    Dit komt me zeer bekend voor, ik denk dat jij een van mijn nieuwe collega's wordt,

    Groeten Wil.

    PS ik heb zojuist Ivo even gesproken….

  • Ingrid luijten

    hoi Wil,

    Wat grappig dat jij dat bent, dat dacht ik gisteren al maar ik dacht de naam overeenkomst puur toeval was. Ik ga na 10 jaar psychiatrie.. in de thuiszorg werken, ik vind het een enorme uitdaging en reuze spannend, ben vooral benieuwd hoe snel ik de echte verpleegkundige taken weer op pak. Ik hoop dat we elkaar snel een keer spreken, want jij werkt nu als wijkverpleegkundige (?) van waar dan al jou vragen….Groetjes Ingrid

  • Monique

    hallo.

    Sinds 10 jaar ben ik werkzaam als D-verzorgende in de avond en weekend-dienst bij een thuiszorg organisatie in het zuiden van het land.

    Wij hebben een aparte avond- en weekenddienst met onze eigen manager, daarbij

    zijn er voor de gene die dat willen ook mogelijkheden om overdag te werken, maar die keuze is bij jou.

    Onze diensten beginnen op zaterdagmorgen tussen 7.00 en 8.00 tot een uur of een, daarna hebben wij een pauze totdat onze avonddienst begint dit kan zijn tussen 18.00 en 20.00.

    deze gaan dan door tot 21.00 en 23.00.

    M.a.w. de ochtendzorg is ongeveer 5 `a 6 uur en de avondzorg ongeveer

    3 `a 4 uur.

    Dit is dus idem voor de zondag. En van maandag tot en met vrijdag hebben we alleen nog de avonddienst

    Dus wij werken 7 dagen en hebben dan 7 dagen vrij.En we zijn altijd met twee personen op 1 route, heeft de ene vrij dan werk de andere.

    Wij beginnen ook met het weekend daar we dan het zwaarste gedeelte van de week hebben gehad, en dit bevalt mij prima, we hebben vroeger ook gewerk dat we eindigde met het weekend wat zeer vermoeiend was.

    Hopende dat ik je van dienst heb kunnen zijn.

    Met vriendelijke groet Monique

    3`a 4 maal per jaar hebben we achterwacht, dan moet je bereikbaar zijn tussen

    7.00 en 23.00 op de zaterdag en de zondag en een feestdag die in de week valt.

    en van maandag tot en met donderdag vanaf 18.00 tot en met 23.00.

    Vrijdags hebben we dan vrij en zaterdagmorgen begint onze werkweek weer.

    Wij hebben vrijdags vrij i.v.m. rusttijden afspraken. dit wil wel zeggen dat wij ook 3 `a 4 maal per jaar een achterwacht op een vrijdag hebben.

    Persoonlijk vind ik het erg vermoeiend, want je bent bijna drie weken aan het werken. Het wil wel niet zeggen dat je altijd uit moet, maar iedere keer als de telefoon gaat kan het dus zijn dat je uit moet.

    De vergoeding voor de achterwacht is als volgt geregeld, voor de zaterdag en de zondag en voor een feestdag die door de week valt, 2uur vergoeding per 24 uur.

    Van maandag tot en met vrijdag 1 uur per 24.00

    mocht je nu uit moeten worden deze uren als werk berekend `en 35% ORT.

    Zie hiervoor ook je C.A.O.

    Wij hebben allemaal een mobiele telefoon bij ons met een beltegoed erop.

    Een auto is gewenst, heb je zelf geen auto dan bestaat de mogelijkheid om een auto van hun te krijgen, deze is alleen beschikbaar voor in de buiten gebieden, waar het dus onmogelijk is om met de fiets te gaan

    Ook zijn er 2 `a 3 scooters aanwezig waar men over kan beschikken

    Daarbij hebben een fax in bruikleen gekregen, en we kunnen een curses

    zelfverdeging volgen

    W.van Haalenl schreef:

    >

    >

    > Hallo allemaal,

    > Graag zou ik uit den lande vernemen hoe de opzet van avond en

    > nachtdienst wijkverpleging is geregeld. Enkele concrete vragen:

    > 1. Is er een aparte poule avond/nachtdiensten of worden er ook

    > dagdiensten inge-

    > zet?

    > 2. Welk nivo wordt er ingezet? wv/viw/wzv?

    > 3. Hoe is achterwacht geregeld?

    > 4 Hoe is vergoeding en inroostering geregeld?

    > 5. Welke randvoorwaarden zijn er?( mobiele tel/ auto/

    > veiligheidsaspecten

    > slaap/waakplaats…..)

    >

    > Bij voorbaat dank voor de genomen moeite om te antwoorden!!!

    > Wil van Haalen