personenalarmering

  • konni

    Hallo allemaal.

    Ik weet niet of dit onder thuiszorg valt,maar ik werk (nu nog) voor de thuiszorg als

    hulpverlener.

    Ik ben dit werk gaan doen omdat ik iets wilde betekenen voor andere mensen,dus niet voor het geld.

    Maar………We zijn met maar vier mensen (de rest heeft om allerlei redenen de benen genomen),een paar omdat het werk erg zwaar bleek te zijn.

    Nu is ons salaris geweldig,tenminste zo lijkt het.

    Alweer…..maar………

    Ik draai diensten van 1 week (dus dag en nacht) op oproepbasis.

    Per dag krijg ik daarvoor……….1 uur uitbetaald……jawel

    En als er een alarm is krijg je daarvoor de minuten ook betaald natuurlijk,incl.toeslagen.

    Ons werk is behoorlijk stressig,omdat je dag en nacht bereikbaar moet zijn,en nooit weet wat je gaat aantreffen.

    Dus eigenlijk voel ik me behoorlijk onderbetaald,maar ja…het is vrijwilligerswerk toch?

    Toch denk ik dat inderdaad de thuiszorg beter heeft verdiend dan wat er nu gebeurt.

    Ook zie ik vaak mensen in situaties die eigenlijk niet kunnen,maar ja…

    Wachtlijsten voor verzorgingstehuizen zijn lang.

    Soms is de situatie zodanig dat het gevaarlijk word (dementerende mensen in combinatie met gasfornuizen enz.)

    Soms ga je na een alarm naar huis met lood in de schoenen

    Het is dus soms moeilijk om je werk leuk te blijven vinden.

    Dus vind ik dat er eens goed gekeken moet worden naar de mensen in de thuiszorg,ze verdienen beter.

    Groetjes konni

  • cathy

    Met je eens konni ! Mensen in de Thuiszorg zouden wat meer moeten verdienen.Daarmee zou de thuiszorg ook weer nieuw personeel kunnen aantrekken,die ze nu hard nodig hebben.De salarissen liggen overal hetzelfde als bij de thuiszorg,daar zou de thuiszorg net ietsje bovenuit moeten steken,zodat het wat aantrekkelijker wordt.En de mensen die daar werken,zoals jou, verdienen het dubbel en dwars,want je komt soms in vreemde,moeilijke situaties terecht.

  • els

    Beste Konni

    Is het niet eens goed om zo'n bericht eens aan de minister testueren dan ziet die ook wat er in de mensen om gaat, want ik denk dat die daar in den Haag het niet echt weten hoor.

    ze komen er pas echt achter als ze het zelf nodig hebben.

    Een voor beeldje van wat anders wat het heelgoed beschrijft.

    Een wethouder bij ons in de gemeente (geloof ik dat het was.)

    Zij had haar been goed bezeerd en moest toen voor langere tijd van de rolstoel gebruik maken. (omdat ik dat ook wel vaker doe, maar gelukkig nog niet elke dag)Ik kan je vertellen dat er veel geketterd is.

    Want hier was het wel erg moeilijk om over het stoepje te rijden daar was er weer een drempel die wel een beetje erg hoog was en zo kan ik nog wel even door gaan.

    Ze vertelde mij dat het best wel lastig was om door de gemeente te gaan zo.

    Dus als ze het zelf hebben meegemaakt dat er iets niet direct gebeurd dan kan het nog wel eens helpen.

    De groeten van els