Hallo,
Misschien dat iemand op onderstaand een antwoord/advies zou kunnen geven?
Mijn situatie is als volgt:
Ik ben een jonge meid van 26 jaar, samenwonend met mijn vriend die een fulltime baan heeft. In november 2000 is geconstateerd dat ik fibromyalgie en het hypermobiliteitssyndroom heb. Dit gaat gepaard met pijn en daardoor o.a. bepaalde beperkingen. Nou ben ik mijn best aan het doen om weer voor 16,2 uur (min. uren dat het bedrijf waar ik werk accepteert) te werken. Momenteel 10 uur op arbeidstherapeutische basis. Ondanks het feit dat mijn gezondheid dit niet altijd toelaat, wil ik zo lang mogelijk hiermee door blijven gaan, vind dat ik nog veel te jong ben om “achter de geraniums te zitten”. Geestelijk voel ik me een stuk beter sinds ik weer een paar uur werk en denk dat dat lichamelijk toch ook goed doet. Alleen zijn de consequenties o.a. dat ik nog meer energie in moet leveren.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik zou graag een hulp in de huishouding willen, voor 1 ochtendje in de week a 2 weken. Alleen voor de zware dingen ( die dingen kan ik nu ook al niet, doet op dit moment mijn ma, maar dat kan natuurlijk ook niet “eeuwen” doorgaan, ze heeft haar eigen werk ook nog), bv de douche doen, toilet doen, keer dweilen, keer keukenkastjes doen e.d. Ik ben lid van de thuiszorg, zou ik daar een beroep op kunnen doen in mijn geval? Ik weet dat er een eigen bijdrage voor geldt. Of kan ik beter zelf op zoek gaan naar iemand, omdat ik volgens jullie niet in aanmerking kom?
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat er iemand is die mij hierop antwoord wil geven?
Met vriendelijke groetjes Tea