doorverwijzing door huisarts??

  • mar

    Ik ben 19 jaar en door de ziekte ME al geruime tijd niet meer in staat mijn huishouding te doen. Op dit moment doet mijn vriend, met wie ik samenwoon, dat, maar hij heeft ook een baan voor meer dan 40 uur per week, wil ook af en toe kunnen ontspannen en gaat eraan onderdoor dat hij constant voor mij en onze huishouding moet zorgen. Komende dinsdag heb ik een afspraak bij de huisarts, ik wil hem informatie vragen over hulp. Want dit gaat zo echt niet langer. Krijg ik een doorverwijzing van de huisarts waarmee in naar een thuiszorginstelling moet gaan? Ik snap dat van die RIO dingen niet, en door mijn ziekte ben ik ook niet in staat me door zulke lappen tekst heen te werken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het snelste hulp krijg? BVD. groetjes Mar

  • hdeboer

    Hai Mar,

    Als je denkt voor thuiszorg in aanmerking te komen, neem je contact op met het zorgkantoor of het RIO in jouw omgeving. Het RIO adviseert en indiceerd vervoltgens wat voor soort en hoeveel hulp je nodig hebt.

    Vervolgens heb je een aantal optie's : je kiest voor zorg in natura en dus voor de reguliere thuiszorginstelling. Dat heeft als voordeel natuurlijk dat het een vertrouwde organsatie is en je hebt een stuk minder papieren rompslomp. Als nadeel geldt dat je de regie van je zorg niet zelf in handen hebt. Iedere keer iemand anders op andere tijden is een veelgehoorde klacht. Als er al geen wachtlijst is. Je kunt ook kiezen voor een persoonsgebonden Budget. Dan kan je zelf op zoek naar een zorgverlener via een advertentie of je gaat te rade bij een particuliere organisatie zoals wij. Wij bemiddelen tussen zorgvrager en zorgverlener en zorgen daarbij voor een kwalitatief hoogwaardige zorg waarbij alle partijen tevrden kunnen zijn.

    Als je me belt of mailt en je me vertelt in welke regio je woont kan ik wel kijken of ik een bureau weet in die regio.

    Succes!

    Groeten

    Hanneke De Boer

    ATZW (Advies & Thuiszorg Zuid West)

    0166-663244/06-51984707mar schreef:

    >

    > Ik ben 19 jaar en door de ziekte ME al geruime tijd niet meer

    > in staat mijn huishouding te doen. Op dit moment doet mijn

    > vriend, met wie ik samenwoon, dat, maar hij heeft ook een

    > baan voor meer dan 40 uur per week, wil ook af en toe kunnen

    > ontspannen en gaat eraan onderdoor dat hij constant voor mij

    > en onze huishouding moet zorgen. Komende dinsdag heb ik een

    > afspraak bij de huisarts, ik wil hem informatie vragen over

    > hulp. Want dit gaat zo echt niet langer. Krijg ik een

    > doorverwijzing van de huisarts waarmee in naar een

    > thuiszorginstelling moet gaan? Ik snap dat van die RIO dingen

    > niet, en door mijn ziekte ben ik ook niet in staat me door

    > zulke lappen tekst heen te werken. Kan iemand mij uitleggen

    > hoe ik het snelste hulp krijg? BVD. groetjes Mar

  • Mensje

    Hoi

    Waar wonen jullie allemaal?

    Toen ik een paar jaar geleden 6 weken in het zieken huis lag heeft mijn man thuiszorg aan gevraagd .

    daar wist de huis arts niets van .

    Er kwam een mevrouw die de problemen heeft bekeken bij ons thuis .

    Daarna kreeg ik hulp.

    Toen ik thuis kwam was twee keer in de week niet genoeg ,dus hebben we gebeld en weer zonder de arts kreeg ik drie keer in de week een middag hulp.

    Dat heeft een jaar geduurd .

    Is het nu veranderd of is het per gemeente anders,bij ons heeft de huisarts daar geen taak.

    Later heeft hij wel gezegt dat dat een goede zaak was dat we hulp hadden gevraagd.

    VR GR Mensje