het gaat steeds beter met de thuiszorg

  • thuiszorgmedewerks

    Dag allemaal.

    Wat vinden jullie nou van de thuiszorg cao.

    Ik vind het dat we de goeie kant op gaan.

    Graag zou ik jullie mening willen hebben daar over.

    groetjes

    thuiszorgmedewerkster

  • sandra

    hallo,

    las vandaag je berichtje,over dat het goed gaat in de thuiszorg,

    ik ben tevreden ,,moet zeggen dat het wel hard werken is maar het is leuk werk,en verdient aardig vind ik,

    ben snel tevreden.

  • jeanine

    nou nou wat gaat het goed met de thuiszorg!!zo goed dat ik zelf op mijn knietjes bij mijn oma kan gaan werken omdat er niemand anders van plan is haar te helpen!

    als ze wel bij je komen doen ze trouwens ook steeds minder,als ze weg zijn moet je er nog een werkster bij nemen,want al je zelf echt niks meer kan moet je toch maar hopen dat je een hoop kinderen en kleinkinderen hebt die willen helpen!

    gelukkig hebben mijn omaatjes die wel maar anderen,ik leef met ze mee!!!!!!!

    jeanine

  • thuiszorgmedewerkster

    Het gebeurt inderdaad dat er geen hulp is .Dat is niet omdat we niet willen helpen maar simpel weg omdat we er geen mensen voor kunnen vangen.

    Ik hoop dat je wel goed begrijpt dat we geen werksters zijn (sorry dat ik zo even uitval)plus ik hoop dat je het figuurlijk bedoelt om op je knieen te gaan dweilen.

    het probleem speelt al langer .Dat de mensen langer moeten wachten op hulp.Of helemaal geen hulp krijgen.maar nog maals het is niet dat we niet willen helpen maar soms staanm we machteloos.De thuiszorg doet elk jaar aan reclame om maar de interresse te krijgen van de mensen die een leuke baan zoeken.

    Ik had iets meer gehoopt over de discussie van de thuiszorgmederweksters zelf om te kijken wat die an de thuiszorg vinden bv over de financien.Maar goed ik vind het toch leuk om weer een mening te horen.

    dag

    thuiszorgmedewerkster

  • anoniempje

    Ik werk ook als thuishulp, en ik vind niet dat het goed betaald wordt.

    Je wilt in de 3 uur dat je bij een gezin of oudere bent zoveel mogelijk huishoudelijk werk doen, maar je wilt ook gezellig een praatje maken, daar hebben de mensen veel behoefte aan. Dus werk ik na de koffie nog wat harder door om alles weer netjes te krijgen. Het is immers geen kantoorbaan, waar je kunt zeggen, de rest doe ik morgen wel.

  • Ada Brands-post

    Ik wil even reageren op de brief van Jeanine ,daar ben ik het helemaal mee eens.

    Er zijn er een heleboel die roepen wij hebben recht op dit en recht op dat.Ze hebben alleen maar rechten maar geen plichten.Ik doe dit werk al bijna 24 jaar,

    maar er is een hoop veranderd en dat is niet altijd ten goede.Er zijn toch nog wel mensen met hun hart op de goede plaats, en de mensen met respect behandellen

    ada

  • BRIT

    STEEDS BETER MET DE THUISZORG? NOU NIET ECHT HOOR, IK WERK BIJNA 10 JAAR ALS VERZORGENDE, CURSUSSEN PLENTIE GEDAAN, MAAR IN DE PRAKTIJK WERKT HET WEL FF ANDERS.

    ALTIJD EEN RACE TEGEN DE KLOK ,OVERWERKEN EN HET BELANGRIJKSTE DE GROTE VERANTWOORDING, VAN MEDICATIE, PLANNING ENZ ENZ. TEGENWOORDIG REGEL JE DE MEESTE DINGEN ZELF.

    UREN THUIS JE WERKRAPPORT INVULLEN (IN EIGEN TIJD) KORTOM ELKE DAG ZIEKTE EN DOOD, EN ALS JE THUISKOMT MAAR WEER JE KNOPPIE OMDRAAIEN.TUURLIJK HEEFT HET OOK ZEN GOEDE KANTEN, AARDIGE MENSEN,VRIJHEID, EN EEN FIJN TEAM.

    EN OF DIT WERK ZWAAR IS JAZEKER WEL, TENSLOTTE STA JE ER ALLEEN VOOR. IN EEN VERPLEEGHUIS KAN JE EEN BEROEP OP JE COLLEGAS DOEN.NOG FF OVER DE FINANCIEN TUURLIJK VERDIENEN WE TE WEINIG, ME RUG KLAAGT DAAR HET MEESTE OVER.

    AL MET AL STA IK HIER NOOIT TE VAAK BIJ STIL EN GA GEWOON AAN HET WERK. IK DENK DAT ER MEER MENSEN ZIJN DIE HUN ZELF HIER IN TERUGVINDEN.REGIO AMSTERDAM.

  • Hans

    Met een fulltimejob zie ik me dat er inderdaad niet naast doen, zeker niet als je ergens chef bent.

  • Hans

    Als een organisatie reclame gaat maken om mensen te zoeken (onderwijs, thuiszorg, NS), dan heeft het publiek eerder het idee, dat er iets niet klopt, dan dat het goed gaat. Cap Gemini maakt ook reclame, maar daarbij krijg ik meer het idee, dat een glanzende carrière tegemoet ga, dan bij het “jongens mijn fiets” bij de onderwijsreclame. Een goed product verkoopt zichzelf.

  • Lisa

    Hallo,

    Ik wil even kwijt dat het echt knudde is met de gezondheidszorg, ik ben nu 4 jaars verpleegkundige en ze willen nergens stage plekken afgeven aan ons leerlingen. Ze springen om mensen in de gezondheidszorg, maar de leerlingen wegwijs maken nee dat kost te veel tijd. Ik heb het erg naar mijn zin gehad in de thuiszorg en wilde graag mijn eindstage lopen hierin, maar weer geen plek voor ons leerlingen. Ik baal hier echt van, zo trek je toch geen mensen!

    Lisa