werk gezocht maar verkeerde opleiding

  • claudia

    hoi, ik moet noodgedwongen met mijn werk stoppen ivm stuifmeelallergie. geen probleem want ik wilde toch al iets anders gaan doen en met mensen gaan werken. alleen…. ik heb de verkeerde opleiding. ik heb de opleiding MDGO agogisch werk gedaan. ik vraag me af in hoeverre ik met deze opleiding aan de slag kan in de zorg. is omscholing nodig en krijg ik dan vakvervalling ivm vakken die ik al gehad heb?

    wie kan mij iets meer info geven?

    ik wil graag minimaal 20 uur werken per week en avond en nachtdiensten geen probleem net als de weekenddiensten.

    ik ben heel flexibel en zeer leergierig wat naar mijn inziens toch wat meer waard is dan een opleiding aangezien hetgeen je leert in theorie vaak heel anders uitpakt in praktijk.

  • mel

    Hoi Claudia,

    Het is me niet helemaal duidelijk waar je precies woont en wat je precies zoekt in de zorg..

    Wil je graag voor thuiszorg werken?? of bijvoorbeeld in een verzorgingshuis..

    Ikzelf werk voor thuiszorg en begin in september met de opleiding voor verzorgende, ik doe het werk als verzorgende al wel maar moet natuurlijk ook mijn papiertje halen..

    In principe is er genoeg werk in de zorg en vaak zijn instellingen bereid om je de mogelijkheid te geven voor een opleiding, en dan zou je kunnen kijken of je voor een aantal vakken vrijstelling kunt krijgen..

    Het is al heel belangrijk dat je flexibel bent, daar zijn ze erg happig op in de zorg.

    Als ik jou was zou ik eens gaan informeren bij een zorginstelling, wie weet wat er van komt… suk 6!!

    groetjes mel.

  • lautje

    Wat voor werk zoek je dan??? Met mensen omgaan kan zowel in de horeca, winkel of zorg.

  • Hans

    Dat maakt de zorgsector ook zo oninteressant. In het bedrijfsleven kun je met één opleiding diverse kanten op, in de zorgsector heb je echter voor iedere andere functie een andere opleiding nodig.

  • An

    kijk anders even op www.icare.nl, misschien word je daar wat wijzer uit

  • hanneke de boer

    kijk ook eens op www.atzw.nl site is nog in aanbouw maar geeft toch een indruk

    sukses

  • ingrid

    ik kon bij gouwe zorg zo aan de slag dat is het soort zuster bedrijf van de thuiszorg en die leveren ons uit aan de thuiszorg.

    het is geen uitzendbureua.

    ik heb dierenverzorging gestudeerd dus ik had ook geen opleidingen mar ik ben gelijk aan genomen. in middels werk ik nu 1 1/2 jaar bij de thuiszorg(gouwezorg) en heb ik de e3 cursus gedaan en de thuishulp a en als ik wil kan ik verder gaan leren je moet eens info opvragen bij de thuis of naar de website gaan en daar iets gaan lezen hun kunne je het beste de info geven die je wilt.

    groetjes en sucses ingrid van arkelen