Hallo ,
Ik ben altijd graag met mensen omgegaan en heb nu sinds een week een contract voor bepalde tijd als uitzendkracht A hulp.
Ik moet zeggen dat ik het best zwaar vind………
Helaas heb ik geen enkele opleiding en ben wel bereid om die te gaan volgen.
Nu is het zo dat ik als uitzendkracht geen mogelijkheid heb om een opleiding te gaan volgen via deze organisatie.
Ook vind ik het loon zeer zwak , ik krijg het minimum loon en heb daarbij een aanvullende uitkering.
De eerste 20 km worden niet vergoed en daarna maar 50 ct per km.
Dit vind ik eerlijk gezegd ook belachelijk , ik moet moet een auto naar mn werk en dat kost me alleen maar geld……..
Als je het zo bekijkt werk ik dus voor niks en ik vind het ook zwaar om de combinatie te doen met 3 kids , en mijn eigen huishouden.
Ik zou heel graag in een ziekenhuis willen werken , maar niet echt alleen met ouderen of termale patienten.
Het liefst zou ik nachtdiensten willen gaan doen , maar dat is in de baan die ik nu heb niet
Is er een mogelijkheid die een omscholing bied om evt is de avond uren te studeren?
Ik zou bv snachts de telefoon willen doen en mensen helpen die me nodig hebben.
daar ik 3 kleine kids heb kan ik gewoon geen fultime baan aannemen , of het moet dan savonds vanaf 6 uur , dan kan ik een oppas regelen.
Ik werk nu 5 ochtenden per week gemiddeld 3 uur per dag.
Ik denk ook aan de toekomst , wat als de kids vakantie hebben? hoe kom ik aan een oppas?
Ik heb totaal geen opleidingen gehad , maar ben wel heel snel van begrip en leergierig!!!
Nu moet ik bijleggen van mn uitkering , de reiskosten en telefoon (gsm met kaart) en dat is bijna niet te doen.
De eerst 20 km worden niet vergoed en daarna 50 ct per km , maar nu moet ik ongeveer 25 km reizen , openbaar vervoer is geen optie , in de wijken is de loopafstand te ver , en daarbij moet ik mijn kids om half 9 naar school brengen………
Wat moet ik nu doen?
een andere baan zoeken?
Ik kan helaas niet al te zwaar lichamelijk werk doen in verband met medische klachten , al zijn die nu redelijk onder controlle.
Ik zou heel graag als verpleegkundige aan de slag willen maar zonder opleiding en werkervaring kom je niet aan de slag.
Helaas is het ook bijna onmogelijk voor mij om zelf een scholing te betalen.
Als ik zelf ontslag neem dan krijg ik straf uitkering en ik kan nu met moeite de eindjes aan elkaar knopen.
Ook word alles gekort van mn inkomsten en krijg ik een x bedrag aangevuld van de bijstand.
ik kan de reiskosten bijna niet betalen en volgends het uitzendburo is er geen andere mogelijkheid.
Met een brommer kan ik ook niet naar mn werk , is net te ver.
Ook ben ik deze week al geregeld misbruikt in de zin dat de mensen me heel zwaar werk laten doen , maar ik durf er niks van te zeggen…….
Zo heb ik vandaag met chloor gewerkt , echt hard geschrobt, en kreeg ik last van mn longen.
Wat moet ik nu??
Ik ben helemaal op , ik vind het zwaar werk , maar als ik de blije gezichten zie dan doet me dat zo goed!!!
Ik moet ook opletten dat ik niet in mn eigen tijd overwerk , want de meesten mensen wensen dat ik mn taken binnen 3 uur af heb , en ik heb 5 min pauze om even wat te drinken en een sigaretje buiten te roken.
Ik heb ook zo een medelijden met de patienten , de meesten zijn termaal en ik ben bang dat ik dat niet aankan…….
Ik kan werk en prive maar moeilijk gescheiden houden en leef echt met de mensen mee , ik ben volgens anderen te lief!
Is er een mogelijkheid om in een ziekenhuis te gaan werken zonder diploma?
Ik heb me al gek gesoliciteerd maar tot nu toe niks……….
Ook wil ik heel graag niet meer afhankelijk zijn van een uitkering , dus zijn er niet zo veel mogelijkheden volgens mij
Omdat ik niet echt flexibel kan zijn is dat dan ook een probleem…….
wie weet een oplossing voor mij , het belangrijkste is dus dat ik uit de bijstand kom en het kan combineren met mijn eigen huishouden en kinderen.
Ik las bij het NTI dat zei ook cursussen verzorgen voor kraamhulp en verzorgende , maar wat moet ik nu doen?
En zijn die opleidingen wel officieel?
Een heel verhaal dus , maar misschien is er iemand die suggesties heeft , alle tips zijn welkom!!!
Ik woon in de regio Maastricht , misschien iemand die connecties heeft?
Ik ben echt niet te beroerd om 3 uur achter elkaar mn handen te laten wapperen , maar zo kan ik niet verder…………..
Ik ben ook nog bezig met een cursus EHBO en reanimatie , maar deze duurt nog tot half december.
(deze moest ik ook zelf betalen omdat de sociale dienst niet mee wil werken , zei zeggen dat ik eenvoudig een full time baan moet aannemen en houden er geen rekening mee dat ik 3 kleine kinderen nog heb , ik baal dus ontzettend!)
Ik laat het hier even bij , blij dat ik deze site heb gevonden en ik hoop dat er mensen zijn die me verder kunnen helpen………
Groetjes natalie