werken in de thuiszorg??

  • jolanda

    Graag zou ik meer informatie willen over werken in de thuiszorg. Ik ben nu werkzaam op een pg afdeling in een verpleeghuis.

    Sinds een aantal jaar heb ik last van chronische vermoeidheid. In juli ben ik gediplomeerd VIGer geworden. Nu zou ik graag regelmatig werken. Is het in de thuiszorg ook mogelijk om alleen van maandag tot vrijdag te werken of blijf je altijd gebonden aan avonden/nachten/weekenden en feestdagen.

    Ik wil dit graag weten omdat ik anders de overstap ga maken naar de administratie van een bedrijf/kantoor. Toch wil ik eerst alles geprobeerd hebben om met dit diploma aan de slag te kunnen. Vandaar dat ik graag wat meer info wil omtrent de thuiszorg.

    Alvast bedankt.

  • klaske

    hallo jolanda,

    Je kan natuurlijk altijd met je sollicitatie overleggen. Maar in de gezondheidszorg

    willen ze volgens mij wel dat je af en toe onregelmatig kan werken.

    Je kan dan zeggen ;geen avonddiensten maar dat je wel in het weekend werkt of andersom. Helemaal eronderuit komen kan denk ik niet. Of je moet maar een paar uurtjes per maand willen werken, dan kan je zeggen dat je alleen op bepaalde dagen beschikbaar bent!

    klaske.

  • hanneke de boer

    Hai Jolanda,

    Als je als freelancer/vrijgevestigd zorgondernemer je eigen opdrachten aanneemt in de thuiszorg, evt. via een bemiddelingsbureau, kan je je eigen tijden indelen.

    Kijk eens op www.atzw.nl, de site wordt nog verder uitgebreid.

    Succes,

    Hanneke de Boer

  • joke

    hallo,

    Zelf werk ik in de thuiszorg.

    Je kunt bij ons alleen ochtenden werken of avonden of weekenden.

    Het is je eigen keus.Er is personeel genoeg nodig.

    Alleen is er een probleem als je er van moet leven en een volledige baan moet hebben,wordt het moeilijker.

    Parttime is gemakkelijker te realiseren.

    Bij een volledig dienstverband moet je toch wel ochtenden en avonden werken om aan je uren te komen.

    Het werk is wel heel leuk,want je komt van alles tegen op somatisch,psychatisch,verstandelijk en lichamelijk gehandicapt gebied.Veel variatie dus.

    Nachtdiensten zijn er niet.We hebben alleen een bereikbare dienst en dat betekent,dat je af en toe in het weekend een dagdeel moet werken.

    Dat gaat bij toerbeurt,maar je kunt dan wel zelf aangeven,wat het beste uitkomt.

  • jolanda korner

    hallo jolanda

    ik werk bij de thuiszorg rotterdam als ziekenverzorgster in de avonden , bij ons hebben ze mensen alleen voor de dag alleen voor de avonden en mensen voor het weekend dus het kan wel.