Bijzonder verlof

  • Maike

    Kan iemand mij vertellen waarom de bonden akkoord zij gegaan met de nieuwe cao?Per 1 januari dit jaar is er geen bijzonder verlof meer.Daar tegen over hebben we extra vakantie uren gehad.Maar in mij geval is het zo dat ik maar 39 uur krijg(ik heb een contract van 30 uur per week).Als je alle bijzindere dagen (kerst pasen enz)bij elkaar optelt komik op 48 uur.Oftwel als ik op al die dagen vrij wil zijn dan kost het mij dus 9 uur.En bij ons gaan ze er dus van uit dat je die dagen vrijneemt.

  • Cobie

    Ja Maike, het is hardstikke lullig, en je schiet er niks mee op met die uren die je erbij krijgt.

  • Marian

    ik heb heel lang niet op maandag gewerkt dus ik miste steeds de bijzonder verlofdagen die op die dag vielen. nu krijg ik er ook wat voor terug want op een dag dat je normaal niet werkt hoef je ook geen vakantie op te schrijven. Dit werkt voor veel parttimers zo.

  • Annelies Berende

    Het beste advies:zorg dat je mee mag praten en wordt lid van de bond en ZEG dan ook dat dit niet acceptabel is. Doe ik ook.

    Er zijn al veel collega's die hier “er bij inschieten” wat niet de bedoeling kan en mag zijn.

    We zijn benieuwd.

  • maike

    Ik ben ook lid van de bond en ik zeg ook wat ik er van vind.Maar ik vind weinig tot geen gehoor bij collega's.Een op een zeggen ze wat ze denken,maar als je daad werkelijk aktie wilt ondernemen willen/kunnen ze niet.

  • aartje

    Ik werk ook 30 uur in de week en heb 39 extra uren gekregen.

    Maar volgens mij is het als je de feestdagen opteld 42 uur en geen 48 uur.

    Er zijn 7 feestdagen die je verplicht vrij moet nemen.En omdat ik 30 uur werk tel je 6 uur per dag. Als je dit opteld kom ik op 42 uur. Dus we komen dan nog 3 uur tekort maar gelukkig geen 9.

  • dorrie

    Bij ons gaat het net zo en ik baal er ook heel erg van. Ik werk 3 vaste morgens op maandag, woensdag en donderdag, 5 uur per morgen. Ik krijg 24 feestdaguren en moet er 35 opnemen. Balen

    Gr. dorrie