thuishulp A

  • karin

    ik zou graag info hebben over thuishulp A. Ik kan heel weinig vinden.

    mijn vragen zijn: moet je dan een opleiding doen, hoe lang duurt deze,

    wat verdien je ongeveer als je 9 uur in de week gaat werken?

    Alle info is welkom. Alvast bedankt. GROETJES!!!!!!!!

  • Aukje Storm

    hey Karin,

    Ik heb die cursus voor de helft gedaan het is een leuke cursus hij duurt ongeveer 16 weken en dan krijg je een diploma en je kan dan doorgaan voor thuishulp B dat is de verzorging.

    Ik heb jammer genoeg de cursus niet afgemaakt omdat ik bij de thuiszorg weg ging.

    Nou de groetjes van Aukje

  • karin

    hallo Aukje,

    hartelijk bedankt voor je reaktie. Zijn er nog meer mensen die wat willen vertellen hierover?

  • sylvana

    hoi karin,

    ik werk zelf ook bij de thuizorg als a hulp in amsterdam, de cursus a hulp hangt af van een kleine test die je krijgt bij voor je je contract tekent uit die test kunnen hun kijken of je een lange cursus moet doen de gewone of de korte ik zelf moet eerdaas de korte doen die duurt ongeveer 6 weken, van de rest weet ik niet hoe lang ze duren maar over het algemeen zijn de lange cursussen voor mensen die de nederlandse taal niet beheersen en verder heeft de cursus niet veel om handen.

    wat het betaald per uur kan ik je niet precies vertellen wel dat het begint bij 18,37 dus daar onder kom je niet.

    mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

    groetjes sylvana

  • karin

    sylvana,

    ook jij bedankt voor je reaktie!!!!

    groeten.

  • Olga(18 jr.)

    Hoi Karin,

    Ik denk er de laatste tijd zelf ook over om thuishulp te worden maar ben er nog niet over uit. Ik heb via een kennis informatie gehad.Misschien kun je op deze site nog wat vinden:

    http://www.eveanzorg.nl

  • Marian Uitdewilligen

    Voor iedereen die erover denkt om te werken in de thuiszorg:

    Het kan heel leuk werk zijn juist ook als je de opleiding volgt. Je leert dan met allerlei mensen om te gaan en ze vooruit te helpen. Zelf werk ik als manager in de thuiszorg en ik heb net een nieuw team huishoudelijke verzorging opgezet en de meeste mensen zijn heel enthousiast en nieuwsgierig naar de opleiding.

  • mieke fransen

    als a medewerker doe je het huishouden bij mensen thuis. dit kunnen mensen van jong tot oud zijn, die om wat voor reden dan ook het huishoudelijk werk niet kunnen doen. je hebt er geen vooropleiding voor nodig, wel moet je de nederlandes taal beheersen en kunnen schrijven en eigen vervoer hebben-een fiets is ook goed- je hebt (bij TNWN=thuiszorg nieuwe waterweg noord, dit is in schiedam,vlaardingen,maassluis) een overleg 1 maal per 6 weken, waarin je je collegae ziet en de dingen uit de organisatie hoort van de leidinggevende. de opleiding is een introductiecursus, waarbij je in grote lijnen hoort hoe de thuiszorg in elkaar zit en een cursus E3, dit is een systeem wat ontworpen is om zo efficient,ergonomisch en economisch het huishouden te kunnen doen,huishouden is namelijk een vak, vinden wij. Als het werken je bevalt en je wilt je verder ontwikkelen en de leidinggevende is het eens met je verzoek dan kun je een cursus voor B/C medewerker gaan volgen. hier leer je basis verzorgende taken, zoals mensen wassen, aankleden, steunkousen aandoen, eten geven enz. deze cursus duurt 2 jaar.elke week 1 dag naar school en wordt voor een deel door de thuiszorg betaald(afhankelijk van je contract) je kan doorgroeien(als je de capaciteiten hebt) zelfs tot wijkverpleegkundige. Mensen met inzet, doorzettingsvermogen en interesse voor mensen kunnen we altijd gebruiken. wat betreft je salaris, dit hangt af van je leeftijd en hoeveel uur je wil werken.

    succes mieke fransen (teamhoofd huishoudelijke zorg)karin schreef:

    >

    > ik zou graag info hebben over thuishulp A. Ik kan heel weinig

    > vinden.

    > mijn vragen zijn: moet je dan een opleiding doen, hoe lang

    > duurt deze,

    > wat verdien je ongeveer als je 9 uur in de week gaat werken?

    > Alle info is welkom. Alvast bedankt. GROETJES!!!!!!!!

  • karin

    iedereen, die reageerde, heel hartelijk bedankt!!! Karin.

  • Olga

    Hallo Mieke,

    Wat kan iemand van 18 met een mavo-diploma, die net begint, netto en bruto verdienen per uur? Ik ben op zoek naar werk(het wordt misschien thuishulp a dus) en ik wil op mezelf wonen. Ik moet dan misschien 6 uren per dag werken om genoeg te verdienen en ik weet ook niet of dat te zwaar is.

    En waarom hangt het salaris van de leeftijd af?(dit geld voor alle bedrijven)leeftijd zegt immers niks over ervaring.