als a medewerker doe je het huishouden bij mensen thuis. dit kunnen mensen van jong tot oud zijn, die om wat voor reden dan ook het huishoudelijk werk niet kunnen doen. je hebt er geen vooropleiding voor nodig, wel moet je de nederlandes taal beheersen en kunnen schrijven en eigen vervoer hebben-een fiets is ook goed- je hebt (bij TNWN=thuiszorg nieuwe waterweg noord, dit is in schiedam,vlaardingen,maassluis) een overleg 1 maal per 6 weken, waarin je je collegae ziet en de dingen uit de organisatie hoort van de leidinggevende. de opleiding is een introductiecursus, waarbij je in grote lijnen hoort hoe de thuiszorg in elkaar zit en een cursus E3, dit is een systeem wat ontworpen is om zo efficient,ergonomisch en economisch het huishouden te kunnen doen,huishouden is namelijk een vak, vinden wij. Als het werken je bevalt en je wilt je verder ontwikkelen en de leidinggevende is het eens met je verzoek dan kun je een cursus voor B/C medewerker gaan volgen. hier leer je basis verzorgende taken, zoals mensen wassen, aankleden, steunkousen aandoen, eten geven enz. deze cursus duurt 2 jaar.elke week 1 dag naar school en wordt voor een deel door de thuiszorg betaald(afhankelijk van je contract) je kan doorgroeien(als je de capaciteiten hebt) zelfs tot wijkverpleegkundige. Mensen met inzet, doorzettingsvermogen en interesse voor mensen kunnen we altijd gebruiken. wat betreft je salaris, dit hangt af van je leeftijd en hoeveel uur je wil werken.
succes mieke fransen (teamhoofd huishoudelijke zorg)karin schreef:
>
> ik zou graag info hebben over thuishulp A. Ik kan heel weinig
> vinden.
> mijn vragen zijn: moet je dan een opleiding doen, hoe lang
> duurt deze,
> wat verdien je ongeveer als je 9 uur in de week gaat werken?
> Alle info is welkom. Alvast bedankt. GROETJES!!!!!!!!