Stoppen met werken?

  • Linda

    Ik werk nu in de thuiszorg, nog niet zo lang, pas 2 weken. Ik vind het niet zo leuk en wil nu stoppen. Ik weet alleen niet hoelang de opzegtermijn is.

    Is het trouwens verplicht om een proeftijd te hebben?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    xxxxx Linda

  • sandra

    hallo linda,

    mag ik vragen waarom je het niet leuk vind ,en wat je niet leuk vind,?

    heb je mischien geen leuke clienten?

    praat er anders eens over met je teamleidster

    groetjes van sandra

  • Linda

    het werk vind ik niet leuk. ik werk 24 uur in de week en ik vind het zwaar.

    Ik vind het gewoon geen leuk werk.

    Weet iemand antwoord op mijn vragen?

  • tonnie

    Ik vraag mezelf af waarom ben je bij de thuiszorg gaan werken? Het is jammer dat je zo negatief bent.

  • Linda

    Het is me gewoon achteraf tegengevallen. Dat kan toch.

  • nancy

    Ik kan het me best voorstellen hoor dit werk is niet voor iedereen weggelegd

    Zelf heb ik 10 jaar bij de thuiszorg gewerkt maar wou eens wat anders.

    Sinds 2 weken werk ik in een verzorgingstehuis maar vind dit erg benauwend,al die mensen om je heen en de hele dag binnen zitten,niets voormij

    Ik ga dus weer terug naar de thuiszorg,maar ga dan andere tijden werken wie weet bevalt dit beter ik zit nog in mijn proeftijd dus kan zo opstappen maar ik blijf tot eind van de maand.

    sterke en laat nog eens wat van je horen.

  • Esther

    Jammer dat je er zo over denkt Linda, ik weet niet of je na twee weken al alle aspecten van het werk in de thuiszorg hebt gezien. Maar ja, je zult vast je redenen hebben. Wat betreft je opzegtermijn: dat staat waarschijnlijk in je contract, anders vraag het aan je teamlaidster, bel naar personeelszaken of zie een CAO-boekje te pakken te krijgen, daar staat het in ieder geval in. Succes in je verdere carriere (wat voor werk wil je nu gaan doen?)

  • monique

    Hoi

    Jammer dat je na zo'n korte tijd al wilt stoppen met het werken in de thuiszorg.

    Als ik jouw was zou ik eerst even een gesprek met je zorgmanager aan gaan, dan kun je uit leggen wat je niet leuk vind en waarom. Wie weet kan de manager een gezin voor je vinden waar je het wel naar je zin hebt of een andere oplossing.

    Een opzeg termijn duurt meestal twee maanden in die tijd kun je dus zo opzeggen, na die twee maanden is er een opzeg termijn van twee maanden, soms mag je al na een maand vertrekken.

    groetjes Monique

  • manda

    Ook ik vind het zonde Linda dat je wilt stoppen met werken. Heb je al met je teamleider gesproken? Je bent de opleiding toch niet voor niets doorgekomen? Het is toch niet gemakkelijk wel??

    Het is erg zwaar werk, maar wel dankbaar werk lijkt me.

    Mijn nicht zit in de opleiding van de thuiszorg en is er gek van. Hopelijk kan zij er mee doorgaan. De opleiding valt geloof ik niet mee wel??