salaris echt zo laag????

• mien

ik heb een baan aangenomen in de thuiszorg als thuishelpende A maar in vergelijk met mijn andere werk (andere branche) ga ik er 400 gulden op achteruit. moet ik dit accepteren of is er ondanks dat het cao bepaald is nog ruimte om over het salaris te onderhandelen?

• loes

Nee zeg, je kunt niet onderhandelen over het salaris. Zou ook niet echt eerlijk zijn tegenover de andere thuishulpen A

• sandra

hallo,

ja het is maar net waar je tevreden mee bent,

ik vind me werk heel leuk , dus ben wel tevreden,

maar ik geb natuurlijk nog eeen man die goed verdient dus weet niet hoe het bij jullie zit

wat was je vorige werk dan?

>

• Danielle

Wat je kan doen is het CAO boekje aanvragen. Daar heb je nl recht op om die thuisgestuurd te krijgen. Daar kun je zien hoeveel je nog stijgt in salaris. Als het goed is zit je in een bepaalde schaal en periodiek. In het Cao boeklje staan de tabellen.

• Corien

Maar waar kun je dit boekje aanvragen?

• Danielle

Of bij je leidinggevende of bij personeelszaken.

• chatkat

Ja het is echt zo laag.

Vandaar ook dat er een grote ‘leegloop’ is bij de thuiszorg/helpende A

Je stapt als je begint in gewoon met een minimum salaris. Dat je al 25 jaar bv je eigen huishouden deed ?? Nee dat telt niet mee als werkervaring want je kreeg geen salaris daarvoor werd me gezegd door de thuiszorg. Omdat ik toevallig eerst bij via een uitzendburo werkte bij de thuiszorg en dus 300 uren later in vaste dienst kon komen bij de thuiszorg zelf heb ik dus net ietsje meer gekregen als het minimum-salaris . Dit na veel vijfen en zessen want eigelijk kon dat niet maar aangezien ik dit salaris al had bij uitzendburo tja toen kreeg ik het toch.

Ik heb mijn werk met plezier gedaan daar niet van maar m i v 1 april ga ik ergens anders werken waar ik nu dus al begin (zonder enige ervaring in dat werk) met een loon van 1 euro per uur meer.