wat een heerlijk........

• anoniem

…….voldaan gevoel heb ik momenteel.

jaren heb ik op een plek gewerkt waar ik het helemaal niet meer naar mijn zin had.

vorige week ben ik begonnen als thuishulp A en vandaag was ik bij een cliënt die letterlijk harmonie en gezelligheid uitstraalde. ik kwam voor het eerst binnen en ik voelde me gewoon lekker vertrouwd en welkom. soms zie je mensen en denk je getsie nee die heeft het gewoon niet maar bij die persoon was het nu precies andersom.

ik heb heerlijk gewerkt en alles afgekregen en ondertussen lekker gekletst. wat ben ik blij dat ik zo iemand op mijn rooster heb staan. ik kan niet wachten om volgende weer er weer heen te gaan. op de terugweg in de auto voelde ik me gewoon letterlijk “verlaten” en wilde ik alleen maar terug.

wie heeft zo`n gevoel ook weleens gehad bij iemand? het leek wel of hij me een stukje van zijn vrolijkheid, warmte en harmonie meegaf.

is dit een reden om aan de bel te trekken bij mijn leidinggevende omdat je dan TE betrokken raakt bij iemand?

• sandra

hallo,

het is heel fijn voor je dat je een klieent heb gekregen waarbij je je goed voelt alleeen moet je niet te veel betrokken gaan raken bij deze persoon het is nog steeds je werk,

niet alle klienten zijn zo hoor

neem het niet mee naar huis,

en praat eens met je teamleidster

• anoniem

het is niet zo dat ik zijn problemen mee naar huis neem. wat dat betreft denk ik bij iedereen hetzelfde nl. dat ieder zo zijn mankementen heeft en daarvoor ben ik er om ze te helpen in het huishouden. ik neem ook geen problemen mee naar huis. wat ik dus wel meegenomen heb is het liefdevolle gevoel van die persoon.

• sandra

dat is ook prima hooor,

dus je zou alles voor ze doemn?

er zijn grenzen hoor

• anoniem

volgens mij insinueer jij dingen die in mijn hoofd niet eens opkomen. bovendien heb ik ook niet gezegd dat ik alles voor ze zou doen. we blijven natuurlijk wel proffecioneel bezig. wat raar dat het in jouw hoofd dan wel opkomt, schijnbaar heb jij toch wel de ervaring van alles voor ze doen.

blijkbaar ben ik toch de enigste die zo`n soort moeder theresagevoel heeft. jammer want ik had op meer reakties gehoopt.

• Esther

Geniet lekker van dit gevoel wat je hebt! Ik herken het helemaal. Ik werk zelf als wijkverpleegkundige en bij sommige cliënten kun je gewoon gezellig een kopje koffie drinken en lekker kletsen, bij anderen heb ik altijd meer het gevoel dat het een ‘therapeutisch’ kopje koffie is. Dat maakt niet uit, daarvoor zijn wij immers professionals, maar het is inderdaad erg fijn als je eens echt iets terugkrijgt van een cliënt.

• sandra

ik insinueer niets ,absoluut niet ,ik heb in het begin van mijn carriere mezelf ook hellemaal gegeven aan de klienten ,zelfs in mijn eigen tijd was ik met ze bezig en daar moet je voor oppasssen,

ik begrijp je wel hoor ,,

maar hoop dat je ook een beetje begrijpt wat ik bedoel

ik doe veel voor mjijn klieenten hoor ,maar als ik klaar ben met mijn werk ben ik ook echt klaar

• anoniem

ik ben in mijn vrije tijd wel met ze bezig in de zin van….wat heb ik vandaag lekker gewerkt en leuk gekletst ed en ik vertel mijn verhaal met enthousiasme aan mijn partner maar ik doe niets voor de cliënt buiten werktijd. ik besef wel dat het mijn werk is en niet mijn priveleven bovendien staat al dat extra`s doen buiten werktijd ook niet erg proffecioneel naar de invaller toe als ik niet kan. het is meer het gevoel wat ik zelf als ik het naar mijn zin heb gehad.

• sandra

hallo,

is toch prima dan

• Monique

Waat heerlijk dat jij zo'n heerlijk positief gevoel hebt gekregen bij deze client en goed dat je dit gevoel met anderen wil delen, zelf werk ik al jaren in de thuis zorg ik ben begonnen als helpende me opgewerkt tot ziekenverzorgende en inmiddels ben ik zorg coordinator, situatie die jij vertelt herken ik bij me zelf en deze client situaties maken en houden je werk leuk, af en toe kom je dit soort clienten tegen en het leuke is dit gevoel straal je vaak ook weer uit naar de client je geeft hem/haar dus ook weer een goed gevoel, en wat is er mis met een goed gevoel en met veel plezier naar je werk gaan, ik weet dat veel mensen niet met plezier naar hun werk gaan. Blijf genieten van je werk haal de positieve dingen er uit fijn om dit te lezen.