bedrijfskleding?

• corien

ik werk sinds kort in de Thuiszorg als A-hulp. Nu werk ik in mijn gewone kleren( spijkerbroek, t-shirt), maar op 1 adres vertrouw ik de heer des huizes niet. Is het raar om in bedrijfskleding te gaan werken om toch een bepaalde afstand te scheppen of is dit overdreven? Hij heeft nog niets gedaan, maar zijn houding en soms zijn taal liggen mij niet helemaal. Mijn leidinggevende vindt het helemaal niet raar. Sommigen zullen nu denken: ga naar een ander adres, maar het is voor mij heel gunstig t.o.v. de kinderen(schooltijden, enz.). Wie geeft mij raad??????

Bedankt.

Corien.

• Cobie

Hoi Corien.

Nee tuurlijk is het niet raar. Als jij het prettiger vind om in bedrijfskleding te werken, moet je dat gewoon doen….groetjes Cobie

• tonnie

Hallo Corien

Het is helemaal niet raar om in bedrijfskleding tewerken, bij ons is het zelf een vereiste om in bedrijfskleding tewerken. Het is een herkenning naar de cliënt toe.

En wees duidelijk naar die cliënt toe waar jou grenzen liggen. Soms is dat best moeilijk maar doe het toch maar!

Groetjes Tonnie

• jackie

hoi

• sandra

hallo,

er is niets mis mee hoor om in bedrijfskleding te werken,ik doe het vaaak zomers ,als het bloed heet is trek in een witte werkbroek aaan,en het voordeeel is ook je houd je eigen kleren netjes,en mensen benaderen je toch anders als je er iets proffesioneler uit ziet

ik merk wel dat er ook veel oudere zijn die het juist fijn vinden als je je eigen kleren aan hebben ,die hebben toch eeen soort fobie voor uniformen,,

maaar ik vind het niet stom hooor gewooon doen,,en als je een klient heb als je daaar niet op je plaats ben gewoon jezelf laten overplaatsen of met meneer er over praten,,

sterkte ermee

• corien

Beste mensen,

hartelijk dank voor jullie reaktie! Ik ga nu bedrijfskleding aanschaffen, waar hij geen reaktie op kan geven ( zit je t-shirt niet wat strak?). Voor zijn vrouw blijf ik daar, want zij is een erg hulpbehoevend iemand en verder is het daar helemaal niet vervelend. Zij is nu net gewend aan mij en ik denk, dat het niet verstandig is om daar nu weer verandering in te gaan brengen. En hem laat ik maar links liggen.

Groejes, Corien.