Hallo,
Ik zit met de volgende vraag.
Mijn schoonvader is sinds kort weduwnaar. Nu zitten wij, zijn kinderen en aanhang met het volgende probleem en weten niet wat we ermee aan moeten . Graag willen we ideetjes, advies etc krijgen.
Mijn schoonvader heeft in de afgelopen jaren diverse hersen infarcten gehad. Hij is daarbij min of meer halfzijdig verlamd. Kan nog wel lopen maar is niet echt helemaal mobiel in die zin dat hij bij diverse dingen hulp nodig heeft. Het ergste is dat hij voor ongeveer 80% verstandelijk gehandicapt geworden is. (sorry maar, Ik weet het niet anders uit te drukken)
Zijn vrouw deed de totale verzorging voor hem en overdag gaat hij naar de dag opvang.
Daar hij absloluut niet alleen thuis kan blijven en verzorging nodig heeft, hebben we verlopig als oplossing dat er s'avonds een van de kinderen bij hem overnacht tot dat de er een definitieve oplossing is gevonden. Maar hoelang is dit vol te houden en zeker als je een gezin met kinderen hebt.
Er is al een sociaal werker thuis geweest maar pap in een van zijn weinig heldere momenten ( vooral als hij boos wordt) en wilt er absoluut niet aan mee werken, hij vind dat hij normaal thuis kan blijven. Wie heeft hier ervaring mee, cq dezelfde problemen?
Wat hebben jullie als oplossing gevonden?