melding maken

• sandra

hallo,

ik moet even iets kwijt,,ik heb van de week een melding gedaan over een collega en het voelt niet zo lekker,,ikmoest voor haar invallen ,bij binnenkomst rok het al niet lekker fris,,

mevrouw heeft al 4 jaar zelfde hulp,,bij binnenkomst begonnen we te praten over mij collega nu nu ziek thuis zit want er schijnen klanten over haar geklaagt te hebben,,toen zegt mevrouw ineens er mankeert ook wel wat aan haar hooor,,

ze zit te veel,,en doet haar werk niet goed,,,nou dat was mij natuurlijkal opgevallen..

toen ik ging stoffen zei mevrouw ooh dat doe mijn hulp nooit hooor,,

bij het schoon maken van het toilet trof ik heel de wc onder de ontlasting tot op de muren aan toe,,

ik vroeg mevr of zei last had van haar ontlasting en mevr vertelde al 4 maanden diaree te hebben,,

dit moet de vaste hulp toch ook gesinaleerd moeten hebben?

het schoonmaken van de keuken ,,,wist niet waar ik moest beginnen zo vies.

ik snap het echt niet hooor als je ergens 4 jaar werkt hoef het niet zo vies te worden of wel?

ik heb hier melding van gemaakt en wordt aan gewerkt

maar voel me ten opzichte van mijn collega wel een beetje schuldig,,

maar mij zit het dwars dat ik het vaker tegen komt,,dat er niet goed gewerkt wordt

ik ga me er toch steeds vaker aan irriteren,,

hebben jullie dit ook wel eens?

..

• claudia

ik ben blij je stukje te lezen sandra want ook ik kom in deze situaties. ik val ook regelmatig in en kom situaties tegen dat ik denk van dat kan gewoon nooit zo goor worden in nog geen 3 weken tijd. 1x was het zo erg dat ik me naderhand zo vies voelde dat ik een uur onder de douche heb gestaan. ik heb dit ook doorgegeven want mensen verwachten dat ze hulp krijgen en niet iemand die alleen maar over de spulletjes komt aaien en koffie komt leuten. ik ben misschien wel een zeikerd want ik ben zelf thuis ook erg schoon maar als ik ergens kom en ik haal heel simpel een doekje over de deur en kom erachter dat het verschil wel erg groot is klopt er toch iets niet. ik vraag ook altijd hoe lang het geleden is dat er hulp geweest is. 9 van de 10x was het nog niet lang geleden. ik irriteer em er ook heel erg aan en dat terwijl ik er nog niet zo lang werk. ik heb steeds meer het idee dat ik de puinruimer van anderen ben. heeeeel collegeaal hoor.

• sandra

hallo,,

je zit dus in de zelfde situatie als ik,,ik voel me wel schuldig hoor om een collega te veraden ,maar ik heb ook geen zin andermans rommel op teruimen dat is hun taak om een huishouden schoon te houden en niet te laten verwaarlosen.

ik zeg ook vaak tegen mezelf ik ben een zeikerd ,ik ben thuis ook heel schoon ja ,,maar dat heeft er niets mee te maken ze moeten gewoon hun werk goed doen ,dat doen wij tcoh ook en een beetje kritiek kan ook wel eens helpen mischien,

ik heb me ook echt voor genomen zodra ik weer ergens komt invallen en ik zie dat er wer dingen niet gegaan zijn ,,meld ik het of er moet in het zorgdosie iets staan van ik ben bezig met dit of dat.

ik heb zelf ook pas een nieuwe klieent en daar is het ook erg vies maar heb dit wel in het zorgdosie opgeschreven ,,ik kan natuurlijk een huis niet één twee drie hellemaal schoon hebben ,,dus dan weten ze ervan ,

deze collega had niets in het dosie geschreven alleeen afgetekend en GHVA

gehandelt volgens afspraak,,,,dus dat was voor mij genoeg op te melden dat hier iets niet klopt

op kantoor hebben ze dit gemeld aan mijn collega ,,er komt binnenkort een huisbezoek,,,en dat vind ik heel goed moeten ze vaker doen …

jij ook sterkte ermee en gewoon melden hoor ,,,dan vinden ze je maar een zeikerd het is in het belang van een klieent

• claudia

ik heb het ook gemeld en voel me ook wel een beetje een verrader eronder maar aan de andere kant werk ik ook hard voor mijn centen en zorg dat de mensen krijgen waar ze recht op hebben. ze betalen daar toch ook voor. mensen hebben hulp om langer in hun eigen vertrouwde omgeving te kunnen blijven en ik ben er trots op dat dat door mijn werk kan. dat er dan collega`s zijn die dat niet zo zien is triest vind ik. doe dan het werk niet. waar ik werk zijn er al behoorlijk wat ontslagen gevallen of geen contract verlengingen. je moet toch best even hard zijn als je doorbelt dat de voorganger er een potje van gemaakt heeft maar aan de andere kant was die collega ook niet zo collegiaal naar de inval toe door haar/hem het achterstallige vuile werk op te laten knappen. ik vraag me af hoe anderen dit zien.

• sandra

hallo,,

ik denk dat heel veel klienten ook niet durven te klagen ,,ze zijn al lang blij dat ze hulp hebben,,

en ik denk als eenmaal het balletje gaat rollen dat er steeds meer klachten gaan komen,,,

mijn teamleidster vond het heel dapper van me ,,,maar toch voelt het een beetje als verraad want ik weet zeker zodra mijn collega er achter komt dat ik het gemeld heb ,,hangt ze aan mijn jasje en dat mag ook hoor ,,ik zal haar netjes en beleeft vertellen wat ik er van vind,,

dus ben zelf wel benieuwd hoe dit verlooppt,

• claudia

als het goed is hoort je leidinggevende niet te vertellen van wie ze wat gehoord heeft. beroepsgeheim. ik heb ook geklaagd maar doordat ik er nog niet zo lang werkt heb ik nog geen collega`s ontmoet en er dus ook nog geen collegaband mee. goed dat je het gemeld hebt want ik vind het echt heel sneu voor die mensen. ik merk in mijn woonplaats dat er best veel geklaagd wordt over de thuiszorg. veel inval en elke keer iemand anders die in je spullen snuffeld en juist daarom hoor je correct te handelen. gewoon heel simpel…die je werk waarvoor je aangenomen bent, maar veel medewerksters schijnen toch niet zo goed met die vrijheid van geen werkgever op je lip om te kunnen gaan. en inderdaad…de mensen durven vaak niet te klagen. vooral de ouderen niet.

• sandra

hallo,

mijn teamleidster heeft ook mijn naam niet genoemd hoor , ze heeft gezegd een invalster en als deze collega weer naar haar adres gaat ziet zei toch mijn naam in het zorgdosie staan,,,

maar goed hier in zwijndrecht wordt ook veel geklaagd hoor over de thuiszorg ,,veel invallers ect

waar ik ook heel erg mee zit dat de communicatie onder elkaar ook niet goed is ,wij hebben of ik eerlijk gezegd nu 1 en een half jaar in dienst 3 teamleidsters gehad ,,en gaf ik iets door werd het niet door gegeven ,,

ik wil graag verder met mijn b-c opleiding heb dit gemeld aan teamleidster 1 inmiddels ziiten we bij temleidster3 en mevr wist van niets dat bedoel ik maar ,,nog langer wachten dus voordat ik naar cursus mag ,,en daar baal ik echt wel van

ik denk dat het overal een zooitje is

• Anna

Zeg kunnen jullie mij vertellen wat voor een opleiding je hiervoor nodig heb? Niet dat het met jullie geval mee te maken heeft maar ik werk graag met mensen en of het zieken of gezonden, jong of oude mensen zijn het maakt niet uit.

Ik erger me trouwens ook heel erg als ik bij iemand op bezoek kom en weet dat de thuiszorg daar komt om de boel te regelen en bv het toilet niet om aan te zien is. het stof met dikke lagen overal op ligt en de spinnewebben kastelen gebouwd hebben.

Wens jullie heel veel sterkte en niet denken ik heb mijn collega veraden. Je bent er niet om hun werk goed te moeten doen. Vraag me trouwesn af hoehet bij hun thuis zal zijn. Waarschijnlijk ook een zwijnenstal.

• Anneke

Ik zit sinds kort ook in een situatie waar ik inval voor een collega en waarvan duidelijk is te zien dat dit een ‘snoepadresje’ is geweest. Die mevrouw laat de hulp zelf haar gang gaan beneden terwijl mevrouw zelf boven aan de slag gaat. Zó vies was het daar in huis dat ik echt ook niet wist waar ik moest beginnen en ik heb elke keer het idee alsof ik niet hard genoeg gewerkt heb (omdat het gewoon niet in 1 keer helemaal schoon kan zijn). Ik heb het nog niet gemeld maar ben wel van plan om het te melden. Het moet gewoon niet voor komen dat de hulpen de kantjes er vanaf lopen, want dat is nadelig voor de clienten, de invallende hulpen maar ook de thuiszorg omdat die een slechte naam krijgt. Dus voel je niet schuldig over wat je hebt gezegd, moeten ze maar hun best doen.

succes

• sandra

halllo,

je heb niet echt een opleiding nodig hoor er is zoveel vraag naar huishoudelijke hulpen,,

vandaa ook in de vakantie heel vaak schoolmeisjes ingezet worden ,,waar ook niet iedere klieent tevreden over is,,maar goed wie ben ik,,

ik ben zelf b-verzorgende en al 15 jaar ervaring…

maar voel me nog wel steeds een beetje schuldig..