melding maken

• sandra

dus je zit in een zelfde situatie,,,gewoon melden dus alstublieft,,,heb je met de klient hier over gesproken?

is mevrouw zelf tevreden,,?

en hoe lang is de vaste hulp daar al?

ik heb ook eens een adres gekregen en kwam daar als eerste hulp en dat huis was ook bevuild ,,das natuurlijk een ander verhaal..

sterkte ermee

• roos

melding ik heb jaren als b gewerkt ben nu c aantal jaren ,toen ik nog in de huishouding werkte alsb maakte ik ookmee dat het bij mijn inval adresen vervuild was, doorgeven aan de leiding , kan je je zelf nooit iets verwijten,maar ik werk nu in de verzorgeng en merk nu ook dingen op dat gollegas bij demente bejaarden ook makkelijk zijn zoals het douchen zeggen dat client verzorgd is , en dat niet waar is maar toch tijd schrijven,ergen ik mijn ook aan maar meetstal trek je toch aan het korte eind. ik wil maar zeggen dat er altijd collegas zijn die alleen maar voor het geld komen. groeten roos,

• sandra

vertel me niets over demente bejaarde ,,ben begonnen als bejaardeverzorgster toen ik nog jong was oooh heb zoveel gezien in de verzorgingstehuizen ,,vreselijk gewoon zoals ze met deze mensen omgaan,,vandaar ik weg wilde uit de verzogingstehuizen,,

maar nu in de thuiszorg gaan een hoop dingen me ook tegen staan,,

waar ik wel blij mee ben zijn de huisbezoeken er moet meer gecontroleerd worden …

• claudia

ik vind ook dat er meer controles moeten komen. wij werken met kaarten waar je opzet wat er gedaan moet worden en alle huishoudelijke hulpen moeten de kaarten in gaan leveren voor controle. hopelijk komt daar wat uit want ook die kaarten worden niet altijd juist ingevuld. maar zo te lezen zijn er meerdere die het vuile werk van de voorganger op knappen. gewoon melden dus.

• sandra

wij werken met zorgdosie's en die moet je invullen maar helaas gebeurt niet niet altijd,,

of ze vullen hem in met antwoord ,,gehandelt volgens afspraak,maar dan weet je toch nog niet was ze uit gevreten hebben,,

ik vul altijd netjes in wat ik allemaal gedaan heb,,is ook heel handig voor invallers..

• ada

Vroeger werd er veel meer controleerd.Er was een leidingevende die een keer per jaar naar de mensen toe ging,voor een gesprek/of alles goed ging.dat gebeurd niet meer.Er wordt van de hulpen verwacht dat ze alles melden.Ik kan het me indenken dat je er een rot gevoel bij hebt.Maar de klant heeft vier jaar een vaste hulp,die weinig heeft uitgespookt,vind ik dat ze zelf ook melding had moeten maken.Maarja de mensen zijn vaak bang dat ze helemaal geen hulp meer krijgen,daarom zeggen ze niets.Maar je hebt gedaan wat je dacht dat goed was,je moet het nu van je afzetten. gr.ada

• claudia

ik vraag me af in hoeverre familieleden zich erom bekommeren. als je als zoon of dochter zijnde ziet dat het huis heel vies is terwijl je weet dat je moeder of vader hulp heeft kunnen hun dan toch ook een melding maken? of een buurvrouw of andere familie. ik zou dat namelijk wel doen als het mijn familie betrof die hulp zou hebben.

• sandra

dank je wel voor je reactie,,,

ik ben ook best blij dat ik het gemeld heb hoor ,,maar ben een beetje bang voor de reactie van mijn colega als zei morgen erachter komt dat ik daar ingevallen heb ,,dus weet ze gelijk dat ik geklaagd heb ,,maar ik weet dat iik in mijn goed recht staat dus dat komt wel goed

• Ronnie

Ik erger mij nogal. Wordt er wel met clienten geevalueerd?

Moet je het prikbord gebruiken om je klachten en ongenoegens over je collega's te uiten? Probeer met je leidinggevende en met je collega er achter te komen wat er aan de hand is? En als een client al zo lan diarhee heeft mag je best n.m.i. de dokter adviseren of vragen naar haar voedingspatroon.

Ik vind het erg dat zo iets na 4 jaar pas ontdekt wordt en dit anno 2002.

Ik dacht dat wij, de medewerkens bij de 'Thuiszorg" kwaliteit leverden?

Groetjes en ik hoop dat er toch arbeidsvreugd bij vele van ons hoog in hat vaan staat. Ronnie.claudia schreef:

>

> ik heb het ook gemeld en voel me ook wel een beetje een

> verrader eronder maar aan de andere kant werk ik ook hard

> voor mijn centen en zorg dat de mensen krijgen waar ze recht

> op hebben. ze betalen daar toch ook voor. mensen hebben hulp

> om langer in hun eigen vertrouwde omgeving te kunnen blijven

> en ik ben er trots op dat dat door mijn werk kan. dat er dan

> collega`s zijn die dat niet zo zien is triest vind ik. doe

> dan het werk niet. waar ik werk zijn er al behoorlijk wat

> ontslagen gevallen of geen contract verlengingen. je moet

> toch best even hard zijn als je doorbelt dat de voorganger er

> een potje van gemaakt heeft maar aan de andere kant was die

> collega ook niet zo collegiaal naar de inval toe door

> haar/hem het achterstallige vuile werk op te laten knappen.

> ik vraag me af hoe anderen dit zien.

• sandra

hallo ronnie,,,

mevrouw was 4 maanden aan de diaree ook veel te lang hoor,,

ik heb met mevrouw overlegt dat het verstandig is de huisarts te bellen ,zei zou dit doen..

ik heb dit gemeld aan mijn teamleidster en nu komt er een hisbezoek,

en wat moet ik met mijn collega bespreken dan ,,zei heeft haar werk gewoon niet goed gedaan das wel duidelijk ..