Hallo allemaal,
Via wat neuzen op het net ben ik hier terecht gekomen en heb een vraag…….misschien kan iemand me helpen?
Ik ken een man al vanaf mijn 4-de jaar en die is inmiddels 82 geworden.Zijn gezondheid is de laatste jaren erg achteruit gegaan, hij verwaarloost zichzelf en zijn huis.Eet voedsel wat over de datum is en vergeet erg veel, zo erg dat ik denk dat hij dementerende is.Nu wil ik graag hulp zoeken, maar weet niet via welke weg.
Ik heb al een keer contact gehad met de huisarts toen hij ziek was en volgens de huisarts werd de man ook een jaartje ouder en daar was het mee afgelopen.Nu is hij zo erg achteruit gegaan de afgelopen dagen, dat we met en bonzend hart erheen gaa omdat we bang zijn dat hij elk moment zijn laatste adem gaat uitblazen.
Ik kom er ongeveer 1-2 keer per week en neem vak een zak vol met voedsel mee terug wat over datum is , want hij is steeds vaker ziek en ik denk dat het daardoor komt.Nu zegt mijn gevoel dat het zo niet goedkomt, zijn huis is erg smerig, maar hulp wil hij niet en ik weet niet waar ik moet beginnen zo erg verwaarloost is het allemaal.Hij ziet het niet meer, als we daar komen ligt hij of in bed of op de bank te slapen, hij zegt erg moe te zijn.De volgende dag weet hij niet meer dat je bent geweest.Ik weet niet wat te doen, behalve de huisarts te bellen, wat de man zelf niet wil, gaat niet graag naar artsen en wil al helemaal geen hulp, want hij kan het allemaal nog prima zelf.Wat moet ik doen en kan het zomaar achter de rug van “ opa” om??
Weet iemand raad??
Groetjes Heidi