doktersbezoek

• claudia

ik heb binnenkort regelmatig doktersbezoeken. daarvoor moet ik naar een ziekenhuis hier vrij ver vandaan dus ben ik gewoon een werkdag kwijt. het gaat zelf zo ver dat ik een week lang om de dag naar het ziekenhuis zal moeten. ik werk halve dagen dus het had geen probleem hoeven zijn als ik in een ziekenhuis in de buurt zat maar dat gaat in mijn geval dus niet op. nu heb ik te horen gekregen dat deze doktersbezoeken van de verlofuren afgaan en ik dus moet sparen, maar als dat zo doorgaat ben ik al mijn uren kwijt aan doktersbezoek en heb ik geen vakantiedag gehad. hoe is dat bij jullie geregeld? is er een speciale regeling?

• Lenie

Ik geloof niet dat daar een speciale regeling voor is, maar vraag het is aan je manager. Jaren geleden kreeg je daar wel bijzonder verlof voor, maar dat is niet meer. Nou aan mijn antwoord heb je ook niks he? Heel veel sterkte en groetjes…

• claudia

er is geen regeling voor dit soort zaken. ik vraag me af hoe anderen die chronisch ziek zijn en wel kunnen werken en toch regelmatig naar het ziekenhuis moeten dat regelen. er bestaat wel calimiteitenverlof, zorgverlof, adoptieverlof, zwangerschapsverlof maar voor zoiets is er nergens wat geregeld. ja, ik kan onbetaald verlof opnemen maar dat is toch vreemd? mijn leidinggevende zegt dat ik dus maar flink uren moet gaan sparen. ik geloof dat ik maar eens met de arbo moet gaan praten.

• Linda C

Je kan inderdaad een gesprek met de arbo arts aanvragen. Zij zitten daar om je te helpen.

Succes

• jolanda

Als ik dit zo lees ,ben je bijna genoodzaakt om je ziek te melden gedurende de tijd van de onderzoeken,want om ziek te worden of zijn (langdurig) daar vraagt niemand om.

En Vakantie is toch bedoeld om leuke dingen te doen en/of uitrusten of begrijp ik dat verkeerd? sterkte Jolanda