hallo allemaal

• sandraB

jeetje wat zijn er toch weinig mensen te zien hier zonde hoor,,

doe even een verslagje van een klieent van mij 91 jaar inmiddels ,,

mevrouw gaat , wel achteruit nu ,,ze is een paar weken geleden gevallen op haar heup dat is gelukkig vanzelf goed gekomen daarna is ze eigenlijk gaan sukkelen,,ze voelde zich erg moe constant,,ze lag ook veel op bed,,

de laatste twee weken werd mevrouw erg benauwd en moest ze vaak hoesten,,zei kreeg hier voor codeine,,voorgeschreven

maar de moeheid werd alleeen maar erger mevr had geen eetlust meer en viel daarbij dus kilo's af,,dus was een hoopje ellende,,

dokter is vorige week bij haar geweest,,

moet erbij vertellen mevr is ook hartpatieent

zei heeft nu voorgeschreven gekregen ORISEL??? zeg me niets ..

CODEIENE=voor de hoest dus

FERROGRAD=voor het IJZER

LANOXIN=voor het hart

hopelijk krijg ze gauw haar eetlust weer terug,,en gaat ze zich wat beter voelen,

vanmorgen was best zielig hoor ,,ze moest zich verschonen mevr is incontinent,ik vond dat ze best lang weg bleef en hoorde haar later ook echt naar lucht happen ,,vrouwtje zat op bed met luier op haar enkels naar lucht te happen ik heb haar moeten helpen met aankleden ,zei is verders in bed gebleven ze werd daarna vrij rustig en kon ik mijn werk afmaken en naar huis toe,,haar dochter zou s'middags langs komen ,,en vanaf volgende week komt er 3 x inde week een kennis eten maken voor haaar,,dus ben wel blij dat er vaker naar har gekeken wordt

ik hou jullie op de hoogte

• Daniëlle

Ik weet dat je niet zo zeer op zoek was naar het medicijn ORISEL, maar ik ben zo vrij geweest om het toch op te zoeken.

Bijsluiter

ORISEL

Orisel, de O.R.S. van Nutricia, is een glucose-zout preparaat met een ideale samenstelling om

uitdroging tegen te gaan bij acute diarree.

Tijdens acute diarree gaan grote hoeveelheden water en elektrolyten verloren. Orisel dient ter

kompensatie van dit verlies. Uitdroging kan dan worden voorkomen.

Niet alleen bij acute diarree, maar ook als er sprake is van lichte diarree of geen uitdroging, zal

de patiënt met gebruik van Orisel, zich snel beter voelen.

Voor kinderen beneden de 6 jaar kan Orisel-Junior ook worden gebruikt.

Orisel niet gebruiken bij:

-vooraf bestaande nierstoomissen

-de aanwezigheid van bloed in de ontlasting zonder waterdunne diarree

Dosering en gebruik:

Tenzij de arts anders aanbeveelt, kunnen de volgende richtlijnen worden aangehouden.

Indien uitdrogingsverschijnselen aanwezig zijn (deze worden vastgesteld door arts):

-opvallende dorst/droge slijmvliezen (bijvoorbeeld mond en tong)

-sufheid of verwardheid

-(neiging tot) flauwvallen

-zeer droge huid

-verminderde urineproduktie

Als je nog eens wat zoekt over medicijnen of ziektebeelden of wat dan ook zou je eens naar Google zoekmachine moeten gaan. Erg handig vind ik die.

http://www.google.nl/