Thuiszorg

• Ravi

Hoi,

Na jaren administratieve baantjes gehad te hebben ben ik toe aan iets anders. Nou leek het mij leuk om de thuiszorg in te gaan. Ik vind het nml heel luek om direct contact te hebben met mensen. Klantenservie heb ik ook al gedaan en wil echt nu iets totaal anders gaan doen. Ik heb een Mavo diploma en heb me met diverse cursussen opgewerkt in de administratieve richting.

Wat heb ik nodig of wat moet ik doen als ik als hulp in de thuiszorg wil gaan werken. Daarmee bedoel ik de patienten thuis helpen met het huishouden eventueel opvangen van de kinderen en wat komt er verder allemaal bij kijken.

Ik hoef het niet voor het geld te doen maar ben wel benieuwd wat het ongeveer afschuift.

• sandra

hallo ravi,,

ale hulp in de thuiszorg begin je als A hulp en is meestal alleeen huishoudelijk werk,,dus best zwaar,,,wel heb jue veel contact met oudere,,jonge,,mensen,,

veel mensen met problemen,,mensen die ziek zijn noem het maaar op

wat je nodig heb om in de thuiszorgte komen ,,je moet het echt willen,,de liefde voor de mensen is heel belangrijk,,ze zijn zo afhankelijk van jou,,en hebben je heel hard nodig,,aangeomen wordt je zeker wel hoor daar ben ik niet bang voor ,want we hebben zoveel mensen nodig,,

maasr hou er rekening mee dat je veel huishoudelijk werk moet gaan doen,,,

maar ook gezzelig kletsen met mensen,,boodschappen doen,,,,ook heb je wel eens gezinnen met kleine kinderen ja ,,mijn voorkeur is het niet maar je kan het altijd aan geven dat je dat leuk vind..

alhoewel dat best zwaar is werken bij een gezin met kinderen…

maar goed die keuze maak je zelf ,,,heel veel sterkte ermeee

• Rvi

Hoi Sandra,

bedankt voor je berichtje

Ik had altijd gedacht dat je een bepaalde vooropleiding nodig zou moeten hebben. Ga nu maar een brief schrijven richting de thuiszorg.

Ik vind het zelf heel eluk om met mensen om te gaan en heb het altijd met veel plezier gedaan. Heb nml bij een luchtvaart maatschappij, fysiotherapeut, school, winkel etc etc gewerkt met direct contact met mensen en dat blijft hoe dan ook altijd wel trekken.

Het leukste van alles vind ik hele kleine kinderen en de oudjes die hebben je echt nodig. Niet dat de anderen je neit nodig hebben maar neem maar de oudjes waar door hun eigen familie niet naar gekeken wordt terwijl ze heel graag een beetje aandacht wensen te hebben.

Dit lijkt mij zo'n dankbaar werk.

Ik ga het hoe dan ook proberen.

• sandra

hastikke goed van je dat je het gaat doen,,,denk er wel om dat het veel huishoudelijk werk is hee,,en e zullen je vragen of je bereid ben te gaan leren,Opmaat betaal dat hoor,,,,

en je zal bij verschillende mensen thuis komen ,ouderen,jongeren,gezinnetjes

sterkte ermee