Sollicitatie

• Sandra Groothof

Dag allemaal,

Ik heb binnenkort een sollicitatie;ik wil graag in de thuiszorg werken.

Nu is mijn vraag,wat kan ik wel en wat kan ik juist niet zeggen,heeft er iemand tips?

Ik heb pas nl ook een soll. gesprek gehad en dat liep helemaal de mist in,ik was mezelf,had een goede motivatie,een gezonde dosis werklust en weet dat ik overkwam dat ik er echt zin in had.Toch kreeg ik absurd rare vragen en opmerkingen.

Ik heb al eens in de zorg gewerkt,maar de laatste jaren ben ik agente geweest.

Wie heeft wat leuke tips,want ik ben enorm zenuwachtig en dat is al een gevoel dat ik niet in mezelf herken.

Groetjes San

• Fleur

Hallo Sandra,

bij mijn sollicitatie-gesprek ging het heel gemoedelijk en gezellig. Ze vroegen

waarom ik bij de thuiszorg wilde werken en wat ik gedaan had. En wat ik op

dit moment doe. Ook legden ze uit wat ik kon verwachten en wat ik van hun kon

verwachten. Het klonk erg goed in mijn oren en ben dus naar de thuiszorg gegaan.

Ik heb er zeker geen spijt van. Je maakt wel eens situaties mee, waarvan je denkt:

O jee, maar bij mij valt het allemaal erg mee.

Veel succes met je sollicitatie!!! Groeten.

• sandra

hallo,

ik denk dat je een beetje onzeker bent om het moment,,ze hebben heel hard mensen nodig ,bijna iedereen wordt aangenomen dus jij ook,,

dus ff afwachten maar,wanneer krijg je antwoord?

• Sandra Groothof

Hi San en Fleur,

Overmorgen heb ik een gesprekje,ik had al een gesprek over de telefoon gehad en dat ging inderdaad heel lekker.

Het is alleen al een poosje geleden dat ik een face to face sollicitatie gesprek heb gehad,op die laatste na dan,dat was ook een soll. gesprek in de zorg,maar wat ik al zei,dat was gewoon een akelig gesprek….één vd personen keek me niet aan,ze wilden weten hoe mijn relatie met mijn partner was,wat en wanneer ik iets zou ondernemen met hem,gezien de onregelmatige werktijden……of mijn partner er wel echt achter stond.

Ze wilden weten waarom ik destijds uit de zorg vandaan ging en vonden mijn daaropvolgende beroepskeuze wel erg vreemd en ik kon maar beter uitkijken naar een leidinggevende functie,daar zou ik meer ervaring in hebben.Ze konden emotioneel niet aan me zien dat ik me wel degelijk betrokken voelde in de zorg.

Ik hoop dat het overmorgen allemaal los zal lopen en anders kijk ik gewoon verder,mijn hart ligt in de zorg.ik zal daar veel meer voldoening krijgen.

Ik laat het jullie zeker weten!!

Groetjes San

• Ravi

Wat een stelletje zeg.

Wat gaat het hun aan hoe je realatie met je partener is en wanneer je vanplan ben wat te ondernemen etc.

Het lijkt de oertijd wel.

Laat eens weten bij wie het was dan ga ik daar in elk geval niet solliciteren want daar ik niet op mijn mondje gevallen ebn krijgen ze meteen te horen dat mijn privé leven hun geen snars aan gaat.

succes met je sollicitatie en laat weten wat het geworden is.