mijn indruk van het indicatieorgaan

• wilma

hallo

ik zal proberen uit te leggen wat mij is overkomen

op 7 mei en 17 mei ben ik aan hernia geopereerd in groningen en ben daar zestien dagen geweest.

ik dacht eerst het zonder hulp te kunnen stellen toen ik weer thuis kwam op 22 mei maar al gauw bleek dat dit niet kon.toen heb ik de thuiszorg gebeld met de vraag of ik daarvoor in aanmerking kwam

er kwam een "dame' bij mij thuis.ik zet het met opzet tussen haakjes want in mijn ogen is ze geen dame. thuis woont mijn zoon en mijn partner en ik zelf.mijn zoon zit in het examenjaar en mijn partner werkte als taxichaffeur en had al veel vrije dagen opgenomen om bij mij op bezoek te kunnen gaan toen ik 16 dagen in groningen gelegen heb.dit alles ter informatie.

deze “dame” stelde gelijk al dat “ze” niet kwamen voor huishoudelijk werk dit zijn haar woorden niet de mijne.mijn man moest dan maar onbetaald verlof opnemen en mijn zoon moest dan maar een jaar overdoen op school zij moesten dan maar een stap harder waar ik niet kon

al met al kwam het hierop neer dat wij haar gevraagd hebben te vertrekken en niets meer van zich te laten horen .op zich was er verder geen probleem tot vorige week maandag mijn partner plotseling overleed.

mijn vrindin die bij de thuiszorg werkt was over mijn verhaal al zo boos dat ze met de rouwkaart naar het buro gestapt is en daar heeft verteld hoe ze erover dacht.en wie schets mijn verbazing toen gisteren de telefoon ging en ik deze dame aan de lijn kreeg met een slap excuus dat ze de huisarts had gebeld en daar dit vernomen had. en dit terwijl we uitdrukkelijk hadden verteld dat we geen kontakt met haar meer wilden,en om te vragen hoe het nu met mij ging.

ik moet nu zeggen dat ik dus woedend werd en niet in al te mooie bewoordingen heb verteld wat ik van haar vond en dat ik niets van haar wilde horen. hoewel er geen onvertogen woord is gevallen

ik heb dan ook haar geen kans meer gegeven om iets te zeggen en heb nog goedenmiddag gezegd en opgehangen.

mijn woede is vooral daarom. heeft zij dan geen gevoel? in deze tijd wil ik haar al helemaal niet te woord moeten staan laat staan vertellen wat ik ervan vond mijn man was nog geen week geleden begraven

waar blijft de menselijkheid bij haar of moet ik zeggen de indicatie-instelling

ik wilde hier even wat van me afschrijven wat bertefd dit gebeuren.

groetjes wilma

• Els

Nou dit is inderdaad een heel vervelende en treurige zaak zeg. Dat mens hoort niet op dat indicatiebureau, zo ga je niet met mensen om zeg. En dan ook nog de brutaliteit om te bellen! Ik vind het erg voor U dat U dit heeft moeten meemaken. Veel sterkte…Els.

• sandra

hallo ,

als eerste mijn medelveven voor het overleden van je partner,,

wat ik me nu afvraag,,de hulp die bij uw kwam kwam voor zorg of voor huishoudelijkwerk,,uit haar woorden blijkt dus voor zorg,,moest uw gewasen worden ofzo? van wat voor zorg was hier ter sprake,,

als ik de situatie zo lees heeft uw recht op hulp zowel wijk en gezinszorg,,,

ik vind het een beetje raar ik wil eerst even weten wat voor hulp zei was?

als zei zeg ik kom niet voor het huishoudelijke zal zei waarschijnlijk van de wijkzorg zijn?

maar dat uw man is overleden kan uw deze hulp toch niet kwalijk nemen?

of is er meer gebeurt?

sterkte

• sandra

hu?

was het iemand van een indicatiebureu?

of was het een dame die kwam werken,,,

even duidelijk heid graaag?

• wilma

dank voor je reactie

ik moest het gewoon even kwijt

groetjes wilma

• wilma

hallo sandra

zoals ik al aangegeven had kwam deze “dame” van het indicatieburo

en het enigste wat ik aan hulp vroeg was

de kamer een keer goed stofzuigen en de gang en keuken dweilen en de douche en wc schoonmaken

dit alles omdat ik niet bukken kan

de rest konden wij met ons drieen aan dus het was erg weinig wat de thuiszorg dan zou moeten doen.

ik kan me zelf wel wassen en aankleden op de sokken na maar dat is met dit weer niet zo'n probleem dan wacht ik wel tot mijn zoon tijd heeft

en ik neem het haar niet kwalijk dat mijn man is overleden maar wel dat ze ongevraagd de huisarts heeft gebeld en ik vraag me af met welk recht ,waar is dan mijn privecy?

en ik neem het haar kwalijk dat ze toch met mij kontakt opneemt terwijl we uitdrukkelijk gezegd hebben dat niet meer te wensen. ik moet zeggen dat mijn hoofd daar absoluut niet naar stond.

mijn vraag was dan ook heeft ze geen gevoel in haar lijf?

of als het in opdracht ging is dit de manier hoe er met mensen omgegaan moet worden?

ik hoop dat het nu iets duidelijker is geworden anders vraag maar en als ik kan zal ik antwoorden

groetjes wilma

• sandra

oke wilma,,

ik begrijp het nu hoor ,,ik had niet gelezen dat deze dame van het indicatie buro(rio)was,,,

kijk dat ze zegt ik kom niet voor het huishouden daar vind ik niks meee,,ik denk dat ze daar ook niets mee bedoeld,,

maar tis niet netjes van haar om via een andere weg in contact met jou te komen,,,

nee waarschiojnlijk heeft deze dame geen gevoel,,,

heel veel sterkte ermeee

hoe is het nu trouwens met jou?

• Els

Voortaan even goed lezen Sandra…

• fleur

Hallo Wilma,

Wat erg dat zo'n mens dat durft!!

Ik geef je groot gelijk dat je haar niet meer

te woord wil staan. Al hoop ik voor je dat

je alsnog een prima hulp krijgt. Zeker in de-

ze moeilijke tijd is ze misschien een prima

steun. Veel sterkte!

• wilma

hallo fleur

dank voor je reactie

maar helaas is deze “dame ” voor zowel rio als het andere dus ook alfa hulp zit er waarschijnlijk niet in maar ik heb een brief gestuurd naar het indicatieburo en daarin precies verteld hoe en wat ik vind

afwachten of men mij daar nog antwoord op geeft

en dat een hulp heel goed kan zijn dat weet ik twaalf jaar geleden heb ikmeer dan twee jaar thuishulp gehad ook wegens rugklachten

groetjes wilma