Op 14 of 15 mei is de huisarts bij opa geweest en ik had tot vorige week nog steeds niks vernomen van de huisarts dus maar gebeld afgelopen week en hij zal me persoonlijk dezelfde dag terug bellen….NOT.
Vandaag heb ik de beste man weer gebeld en hij zei dat de aanvraag nu de deur uit is maar hij ook niet weet hoe het precies in zijn werk gaat, hij wilde er wel eens navraag naar doen zei hij……….ik zei ja doe maar, ik moet het nog zien.Opa zal een dag naar de geriater moeten en dan kijken ze hoe zijn geestelijke/lichamelijke gesteldheid is en de arts sprak over opname maar heb hem gelijk gesnoerd want ik weet dat opa dat niet wil, er moet voor dat dat gebeurd nog heel wat mogelijk zijn om thuis te blijven wonen toch????
Wel heeft de huisarts tijd genomen voor dit telefonisch gesprek, wat mij opviel, meestal hebben ze geen tijd.Hij gaf me nummers voor de thuiszorg en deze heb ik gebeld vandaag.Deze hebben alle gegevens opgeschreven en er komt iemand langs mits opa op de hoog is en ja zegt op dit alles.Dus ik naar opa en hij wil best dat er iemand langs komt om te praten, maar maakt gelijk de beweging met zijn handen van wat kost dat wel niet en ik kan alles nog zelf, het ziet er hier netjes uit, Maar hij vond de afspraak goed dus, hopen dat hij het dan nog weet en hetzelfde denkt en zegt.
Verder heb ik opa opgegeven voor tafeltje dekje voor 7 dagen per week en opa zegt dat hij al jaren betaalt en niks krijgt en andere dagen zegt hij ik heb dat al eens gehad was niks.Nou ja hij is het er mee eens dat er wat mensen komen van de organisties die hem willen helpen.
Hopenlijk gebeurt er nu snel wat en houd opa het vertrouwen in alles wat hem word aangeboden……….
Ik houd jullie op de hoogte als jullie het leuk vinden…..
rateltje