hallo
Misschien weet ik maar één kant van het verhaal, maar dit is wat ik heb vernomen uit de situatie waar ik in zit.
Ik ben 13 jaar en heb een moeder met ME/CVS en daar waarschijnlijk Reuma bij. Mijn zus (17) heeft ook ME/CVS en ik heb een broer (15) met ADHD. Toen mijn ouders thuiszorg aan hadden gevraagd, zo'n 3/4 jaar geleden, kregen wij die niet omdat mijn moeder 4 kinderen heeft en een man die het huishouden wel konden doen!
Mijn andere zus (18)is in het begin van't jaar het huis uit gegaan omdat ze het neit meer aan kon, ze zat in haar eindexamenjaar (ze is overigens nu geslaagd!!!). Maar als ze thuis was blijven wonen zou ze haar examen waarschijnlijk niet hebben gehaald!
Maar wat ik duidelijk wil maken is dat de thuiszorg er rare regeltjes op na houdt!
hou kunnen toen 4 en nu 3 jongeren, waarvan 1 ook ME/CVS en een ander ADHD, die fulltime op school zitten, een heel huishouden draaien, voor een zieke ouder zorgen, huiswerk maken, goeie cijfers halen en toch ook nog iets van sociaal contact krijgen en nog een beetje een “normaal” leven lijden???
Is er misschien iemand die mij dat wil uitleggen? want ik snap er nix van!!!!
Alvast bedankt!!!
groetjes ikke