maxiamaal 4 uur zwaar werk per dag

• Maike

Wij hebben vorige week de opfris cursus van tillen tot je groen ziet gehad.Daar werd ook nog eens de regels van de thuiszorg t.o.v zwaar werk ed door genomen.En wat staat daar nou tot mijn stomme verbazing: we mogen niet meer als 4 uur zwaar werk doen op 1 dag.En onder zwaar werk wordt verstaan:STOFFEN STOFZUIGEN DWEILEN SOPPEN STRIJKEN BOODSCHAPPEN RAMEN ZEMEN,kortom bijna alles dus.En bij die 4 uur zitdan ook al de tijd die je in je eigen huishouden steekt opgeteld.

Maar ik werk dus 6 uur per dag.Toen ik dat dus zei werd er tegen mij gezegd dat ik er toch zoveel mogelijk rekening mee moet houden.DAT LUKT DUS NOOIT.

Fijne regels dus,je hebt er alleen niet veel aan als je meer als 3 uur per dag werkt!

• sandraB

deze regel ken ik wel ja ,,volgens mij heb je ergonomi gehad,,wat wij wel doen hier is je taken zoveel mogelijk verspreiden,,dus erst de zware dingen en dan de lichte ,en dat verdelen ,maar begrijp je wel hoor,,is ook bijna niet te doen,,

• Maike

Hoi Sandra

Ik verdeel mijn werk oo zoveel mogelijk,maar als je op de lijst ziet wat er allemaal onder zwaar werk valt,dan blijven er weinig lichte taken over.Maar als je 6 uur werkt en je maar 4 uur zware dingen mag doen,dan red je het gewoon niet,zeker als je ook nog een eigen huishioudenhebt.

aar ik trek me niks van die regel aan.Ik doe wat ik moet doen bij een klant.

• sandraB

ja zo werkt het in mijn ogen ook hoor

• sandra

hier lees je veel over de arbo-thuiszorg,,ook hoe je je werk moet verdelen

http://www.arbo-thuiszorg.nl/

• jolanda

Die regels zijn er om je eigen gezondheid te bewaken hoor!

Maar ik ben het met jullie eens dat er in de praktijk weinig van terecht komt,omdat je nu eenmaal(vooral de A-krachten) in de meeste huishoudens bent om het zwaar hhwerk te doen. En als je meer uren dan 4 per dag werkt vaker ook nog in meerdere gezinnen per dag werkzaam bent(buiten je eigen gezin).

Maar probeer dan inderdaad wel zo veel mogelijk op jullie houding te letten.