beroepshouding

• silvia

vinden jullie het altijd makkelijk om aan je beroepshouding te denken dus altijd afstand bewaren ? bij ons wordt dat er ingehamerd omdat wij voor een speciale doelgroep werken, maar soms vind ik dat wel moeilijk.

groeten silvia

• Lenie

Je moet je werk en je prive-leven gescheiden houden, maar dat valt soms inderdaad niet mee. Toen ik nog in de wijk werkte, waren er heus wel is momenten thuis dat ik dacht…hoe zou het met hem of haar zijn? Heel menselijk hoor. Zijn er nog meer colegaa's die dat ook hebben?

• silvia

Ik bedoel niet zo zeer dat ik werk en prive niet gescheiden kan houden want dat lukt wel ik heb een druk gezin die me als ik thuis ben geen tijd gunt om aan clienten te denken. ik bedoel dat clienten je soms zo in hun leven willen betrekken

dat je je daar ongemakkelijk voelt en dan is afstand houden heel belangrijk . nu moet ik wel zeggen dat ik bij mensen werk met een psychiatrische stoornis en sommige weten feilloos je zwakke plekken te vinden.

Groeten silvia

• sandraB

nee,het is niet altijd makkelijk je daar aan te houden ,ik doe bijna alles voor klieenten,behalve als ze me vragen buiten werkuren,wel als je bij ,mensen werk die erg ziek zijn ofzo dan wil ik wel eens na werktijd even aan wippen,

zoals gidteren vroeg een klieent ik wil je mijn sleutel geven want over een tijdje ben ik vaak weg en kantoor hoef dat dan niet te weten,dan moet ik helaas wel zeggen dat ik niet niet mag en in overleg met mijn teamleidster moet

maar tis best wel eens moeilijk hoor

• Anneke

ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als 1 van mijn clienten in het ziekenhuis komt te liggen ofzo mag ik er niet op bezoek gaan, al werk je al 10 jaar bij die mevrouw of meneer, dat vind ik wel een regel die mij iets te ver gaat. Al ga je maar 1 keer op bezoek bij die client in het ziekenhuis zijn ze vaak heel blij omdat dat ook betekend dat je toch wel wat om ze geeft en ze niet gewoon een nummertje bij de thuiszorg zijn

• Lenie

Hallo Anneke.

Ja dat vind ik ook iets te ver gaan zeg. Bij ons als er iemand opgenomen is en de hulp wil even een bezoekje brengen…nou dat kan hoor.

• sandraB

ik ga dan echt gewoon in mijn vrije tijd naar die klieent hoor en daar hebben ze bij de thuizorg niets mee te maken wat ik dan doe,,,

• kyra

Sandra, ga je ook in je vrije tijd naar de client toe als er niets ernstigs aan de hand is? Ik kan me voorstellen dat er zulke regels moeten zijn zodat je je ergens aan vast kan houden als er een situatie zich voordoet. Dan kan je altijd op die regels terugvallen als hulp. Als ik als inval bij een client komt waar de hulp vanalles buiten het eigenlijke werk doet voor de client wordt dat dus ook van mij verwacht en ik doe dat dus niet. Ik zal dus ook nooit buiten werktijd bij een client aanwippen ook niet als ze ziek zijn. Als een client in het ziekenhuis ligt zal ik wel langsgaan of een kaartje sturen, dat ligt aan de verstandshouding of ik langs ga of een kaartje stuur.

Ik was pas als inval bij een client en die was erg op haar strepen dat ik niet de doekjes en schoonmaakmiddelen van onszelf mocht gebruiken maar dat ik haar eigen spullen moest gebruiken. De vaste hulp deed dat namelijk ook. Ik heb geweigert en gezegd dat wij verplicht zijn om met deze middelen te werken en dat de andere hulp dus niet erg proffecioneel bezig was en dat ik dus gewoon mijn eigen spullen ging gebruiken. Toen ze doorhad dat ik wel erg op mijn strepen stond gaf ze toe maar erg lekker werk je dan niet meer na zo`n binnenkomer.

• Lenie

Ik vind jou houding heel goed Kyra, precies zoals het hoort. Groetjes…