wat is het verschil in werkzaamheden van een thuishulp en een alphahulp?
krijg je als alphahulp ook richtlijnen wat je wel of niet moet doen bij de client
mijn vraag is; wanneer wordt een alphahulp ingezet en wanneer een thuishulp
Hoi Ans.
De werkzaamheden van een thuishulp en alpha hulp verschild niet, het is allebei huishoudelijk werk. En als je alpha hulp bent wordt je ook wel gezegd wat je beter wel en niet kan doen voor de klieénten. En een alpha hulp regelt zelf met de klieënt samen wanneer en hoelaat je wordt verwacht. Bij thuishulp is dat anders. Daar krijg je van de planner-hulp de tijden en zo van waar je wordt verwacht. En een alpha hulp krijgt gelijk uitbetaald van de klieënt. Dan vult de klieënt een werkbriefje in met de tijden hoelang en wanneer je daar hebt gewerkt. De klieënt en jij moeten het ondertekenen, stuurt het 1 x in de 4 weken op naar haar regiokantoor, daar wordt het geboekt, en krijgt het bedrag dan terug van het CAK.
Alpha hulpen kunnen flexiber werken, bv. als je die ochtend of middag niet kan, kun je regelen met de klieënt op een andere ochtend of zo te komen. Zij werken ook wel is op zaterdagochtend. Maar als je thuishelpende bent, kan dat niet.
Groetjes…
ik sluit me hellemaal aan bij deze dames,,ik heb zelf jaren lang alfha gedaan,en zie in het werk niet echt veel verschil ,ik vind in de thuiszorg heb je wel meer een signalerende functie,en meestal zijn het mensen die ziek zijn,,in de alfha kwam iik eigenlijk alleeen maar bij hele oudjes,die verders nog wel gezond waren mar het zware werk niet meer konden ,maar echt verschil zie ik ook niet hoor,,
er is dus weinig verschil tussen het werk van alpha en thuishulp, ik werk een paar jaar als alphahulp,heb maar weinig richtlijnen gekregen voor het werk, en als je eenmaal aan het werk ben, moet je het ook maar zelf uitzoeken.
ik denk dat je dan maar beter thuishulp kan zijn, krijg je tenminste nog enige begeleiding! Laatst ging ik naar een client, deur op slot, na een telefoontje naar de thuiszorg bleek ze in het ziekenhuis te liggen, nu verder al weken niets gehoord,ik moet zelf maar weer eens gaan bellen of ze al wat weten. ondertussen zit ik al die tijd dan zonder werk op die dag. het is niet zo gek dat veel alphahulpen het na een tijdje wel gezien hebben!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?