contract

• kyra

Binnenkort loopt mijn halfjaar contract af als hulp A. Is iedereen dan nog tevreden krijg ik een contract voor onbepaalde tijd. Nu vraag ik me af hoe dat met het salaris gaat. Kan ik om een hogere periodiek vragen nu ik meer ervaring heb gekregen. Ik heb zelfs iemand die eigenlijk voor de hulp B hoort te gaan, maar waar ik mag blijven omdat ik de enigste ben die de client accepteert. Ik weet dat de functieschaal vast staat voor de hulp A maar dan is er toch nog wel ruimte om te praten over een verhoging in periodieken? Heeft iemand weleens hierover onderhandeld tijdens een functionerings/contract gesprek?

• sandraB

hallo,

fijn dat jij een klieent accepteer als A hulp terwijl er een B hulphoort te zijn,,,ik heb geen idee of je nu voor B uitbetaald wordt ,ik zou het maar na vragen voordat het niet het geval is en je mischien teleurgsteld bent?of niet?

• kyra

Ik wordt niet voor de b hulp uitbetaald, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb het erg naar mijn zin bij die client. Ik ben bang dat als ik ga vragen om als b uitbetaald te krijgen dat ze me dan weghalen daar en ik er een a client voor terugkrijg.

• Lenie

Hoi. Ja als in je contract staat dat je hulp A bent en klanten hebt die eigenlijk voor de hulp B in aanmerking komen, dan blijf je toch uitbetaald krijgen als hulp A, hoe lullig het dan ook is voor je. Want ik neem aan dat het bij B iets zwaarder is dan bij A (kunnen ook zwaar zijn). Ja en het is net wat je zegt…mocht je erover beginnen tegen PF of zo, dan zouden ze wel is een ander adres voor je kunnen gaan zoeken. Dus als jij hiermee tevreden bent zou ik niks zeggen. Groetjes…

• kyra

Toch blijf ik me afvragen of je kan onderhandelen in de salarisperiodiek van de functieschaal van de hulp A. Heeft er iemand daar ervaring mee? Doordat ik al ervaring heb met huishoudelijk werk in de privesfeer heeft mijn leidinggevende me al hoger in de periodiek gezet dan iemand die net van school komt. Kan je dan ook vragen of je na verloop van tijd tijdens het contractgesprek ook wat hoger ingeperiodiekt kan worden?

• Lenie

Volgens mij kan dat niet hoor, onderhandelen. Het staat allemaal vast in de cao. Maar je kan het allicht vragen aan je leidinggevende als je is een functioneringsgesprek hebt.