Weet iemand het verschil tussen deze twee stelt de particuliere misschien andere of hogere eisen aan hun personeel? Verdien je daar beter?
Hoi. Ik zou ook niet weten of een particulier meer eisen stelt. En wat de financiën betreft, het lijkt mij om bij de thuiszorg te werken beter. Mocht je is vrij of ziek zijn dan gaat je geld gewoon door. En bij particulier…niet werken, ook geen geld. En bij thuiszorg wordt je als het nodig is begeleid, en heb je wel is leuke ochtenden met colega's.
Nou, zal ik dan maar 'ns even vertellen wat het wél is? Want zo te horen weet je er niet veel van. Bij de particulieren thuiszorg ben je meestal ook gewoon in loondienst en word je gewoon doorbetaald als er geen werk is of als je ziek bent. Alleen als je freelancer bent draag je het risico van geen of onvoldoende werk. tegen ziekte kun je je gewoon verzekeren!
Je ziet bij de thuiszorg inderdaad elke dag je collega's maar dat is voor mij alleen maar een nadeel.
De cliënten maken het echte verschil. Je moet behoorlijk in de slappe was zitten om particuliere thuiszorg te bekostigen; soms kost dat wel 23 euro per uur! en dat terwijl de thuiszorgbijdrage soms niet meer dan is 4,5 euro per uur is……..
Een mens is een mens en dat maakt voor de aandacht en de zorg geen verschil.
Voor mij is het voordeel dat jezelf je uren kan bepalen (bijvoorbeeld 10-12 uur per dag bij één cliënt). Dus een paar dagen in de week vrij; als je maar die contracturen maakt.
Ik stelde vraag om eens te kijken hoeveel jullie nou wel weten van (particuliere) thuiszorg; er is namelijk veel onbekend en onbegrip voor en dat is niet terecht.
nou nancy. geef dan nog maar eens meer info. ik heb weleens geinformeerd bij een particuliere thuiszorg maar daar werken alleen thuiswerkers als verzorgende of hoger in combinatie met het huishouden. allleen huishoudelijke zorg geven ze niet. als je graag wilt dat de mensen meer te weten komen over deze vorm van thuiszorg moet je ervoor zorgen dat je die informatie geeft en niet een ander gaan zitten kleineren omdat die het toevallig niet weet want zo komt je eerste zin namelijk wel over naar lenie toe. geef dan maar eens wat meer info over bv je rechten en plichten en functieeisen. wat verdien je bij de particuliere zorg? kom op….promoot je part.zorg eens even want daar ben ik wel benieuwd naar. wat doe je die 10-12 uur per dag bij een client? 10 uur lang die ene mevrouw of meneer wassen lijkt me nogal lang. als je 10 uur bij een client kan verblijven moet dat dan toch wel een kast van een huis zijn. vertel eens iets meer.
Je ziet bij de thuiszorg inderdaad elke dag je collega's maar dat is voor mij alleen maar een nadeel.
Nou voor het werk wat ik mij voor kan stellen dat je 10 - 12 uur per dag bij iemand doet (huishoudelijke werk lijkt mij dat dus) zie je je collega's niet iedere dag, wij hebben zelf maar 1 keer per maand contact met een deel van m'n collega's en soms als je een cursus hebt dan zie je ze maar verder nog niet eens 1 keer per week.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?