Ik werk zelf bij een bedrijf wat particuliere thuiszorg levert . Het is een B.V. , dus gewoon een bedrijf . Ze wordt dus niet gesubsidieerd door de overheid o.i.d. . Ik zelf doe alleen huishoudelijk werk , bij jong en oud , soms in gezinnen waar bijv. de moeder tijdelijk ontbreekt verzorg je een baby of grotere kinderen , en hou je gewoon het gezin draaiende . Ons bedrijf werkt samen met de reguliere thuiszorginstelling in mijn woonplaats . Zij leveren dus personeel aan de reguliere thuiszorg , als die daar om zitten te springen . ( niet te verwarren met een uitzendbureau ) Al mijn klanten - op 1 na - zijn klanten van de reguliere thuiszorg . Mensen die dus “ recht ” hebben op thuiszorg , omdat ze iets mankeren of door ouderdom . Het zijn dus geen mensen die gewoon geen zin of tijd hebben om de boel draaiende te houden . Die kunnen inderdaad een part. hulp nemen , maar dat noem je dan geen thuiszorg . ( die betalen ze dan vaak wel zwart ) Ons bedrijf levert ook verzorgenden ,verpleegkundigen en kraamverzorg.
Ik werk er nu zo`n 4 jaar. Voor 8 contracturen p.w. maar in de praktijk maak ik tussen de 25 en 30 uur .
In de loop der jaren veel vaste klanten dus . Ook ik heb gewoon vakantieuren en vakantiegeld , pensioenopbouw en bij ziekte krijg ik ook gewoon betaald . Er wordt dan gekeken naar wat je de laatste maanden gemiddeld hebt gewerkt (uren)
Wij doen dus eigenlijk niet aan full-time contracten, maar ik zit nooit om werk verlegen . Als ik zou willen heb ik 3 klanten per dag .
Ik vind zo`n flexibel contract ideaal , je kan wat makkelijker zeggen ; dan en dan ben ik niet beschikbaar bijv. Collega`s zie ik ook niet vaak maar dat vind ik niet erg . Ik heb ook meer contact met de reg. thuiszorg dan met mijn eigen baas , omdat dat nu eenmaal hun clienten zijn .
En wat betreft mijn salaris ; dat gaat niemand iets aan behalve mijzelf . Als ik bij de reguliere thuiszorg meer zou verdienen had ik daar wel gesolliciteerd .
Het belangrijkste is dat ik met plezier mijn werk doe , o.a. door de vele contacten met mensen . Hele leuke en minder leuke mensen . Ik zou voor geen goud op kantoor gaan zitten .
Het verhaal is wat lang geworden dacht ik zo , maar ik hoop dat ik de nieuwgierigen onder de lezers bevredigd heb !
groeten , Louise
,Lenie schreef:
>
> Ik ook eerlijk gezegd…