`verschil gewone thuiszorg en particuliere

• louise

Ik werk zelf bij een bedrijf wat particuliere thuiszorg levert . Het is een B.V. , dus gewoon een bedrijf . Ze wordt dus niet gesubsidieerd door de overheid o.i.d. . Ik zelf doe alleen huishoudelijk werk , bij jong en oud , soms in gezinnen waar bijv. de moeder tijdelijk ontbreekt verzorg je een baby of grotere kinderen , en hou je gewoon het gezin draaiende . Ons bedrijf werkt samen met de reguliere thuiszorginstelling in mijn woonplaats . Zij leveren dus personeel aan de reguliere thuiszorg , als die daar om zitten te springen . ( niet te verwarren met een uitzendbureau ) Al mijn klanten - op 1 na - zijn klanten van de reguliere thuiszorg . Mensen die dus “ recht ” hebben op thuiszorg , omdat ze iets mankeren of door ouderdom . Het zijn dus geen mensen die gewoon geen zin of tijd hebben om de boel draaiende te houden . Die kunnen inderdaad een part. hulp nemen , maar dat noem je dan geen thuiszorg . ( die betalen ze dan vaak wel zwart ) Ons bedrijf levert ook verzorgenden ,verpleegkundigen en kraamverzorg.

Ik werk er nu zo`n 4 jaar. Voor 8 contracturen p.w. maar in de praktijk maak ik tussen de 25 en 30 uur .

In de loop der jaren veel vaste klanten dus . Ook ik heb gewoon vakantieuren en vakantiegeld , pensioenopbouw en bij ziekte krijg ik ook gewoon betaald . Er wordt dan gekeken naar wat je de laatste maanden gemiddeld hebt gewerkt (uren)

Wij doen dus eigenlijk niet aan full-time contracten, maar ik zit nooit om werk verlegen . Als ik zou willen heb ik 3 klanten per dag .

Ik vind zo`n flexibel contract ideaal , je kan wat makkelijker zeggen ; dan en dan ben ik niet beschikbaar bijv. Collega`s zie ik ook niet vaak maar dat vind ik niet erg . Ik heb ook meer contact met de reg. thuiszorg dan met mijn eigen baas , omdat dat nu eenmaal hun clienten zijn .

En wat betreft mijn salaris ; dat gaat niemand iets aan behalve mijzelf . Als ik bij de reguliere thuiszorg meer zou verdienen had ik daar wel gesolliciteerd .

Het belangrijkste is dat ik met plezier mijn werk doe , o.a. door de vele contacten met mensen . Hele leuke en minder leuke mensen . Ik zou voor geen goud op kantoor gaan zitten .

Het verhaal is wat lang geworden dacht ik zo , maar ik hoop dat ik de nieuwgierigen onder de lezers bevredigd heb !

groeten , Louise

,Lenie schreef:

>

> Ik ook eerlijk gezegd…

• kyra

bedankt voor je uitleg maar ik blijf toch benieuwd naar dat salaris. dat kan namelijk net dat beetje extra info zijn om toch de overstap te maken en het zekere te verruilen voor het nieuwere onzekere.

• louise

Hoi Kyra ,

je salaris zal afhangen van o.a. ; je functie , leeftijd , ervaring e.d.

Het ene bedrijf zal wellicht ook wat meer betalen dan het andere bedrijf .

Als je serieus interesse hebt ; dan zou ik zeggen : ga op onderzoek uit !

Vraag verschillende bedrijven om informatie , zodat je je een beetje kan orienteren .

Louise .