even alleen

• kyra

hoe staan jullie tegenover het even alleen thuisblijven bij mensen? ik doe het liever niet en zeg dat ook tegen de mensen waarom niet. hoe doen jullie dat en hoe lang maximaal? ik vind het vaak rot om te zeggen dat ik echt naar huis ga als ze toch weggaan. kijk, als de afspraak bij bv een dokter al gemaakt is zeg ik dat ik een volgende keer wel weg ga zodat ze het wel weten en de volgende keer anders kunnen plannen, maar als ze omwille van alles toch die ene boodschap willen halen terwijl ik er ben ga ik toch ook echt weg. noodgevallen uitgezonderd natuurlijk.

• silvia

Beste kyra,

Ik doe het dus echt niet, misschien komt het omdat ik voor een speciale groep werk, maar ik zou het dus ook niet doen als ik in de normale hdl zou werken. Vaak werk je dan toch ook voor oudere mensen die misschien vergeetachtig zijn en die je dan kunnen beschuldigen van diefstal, bovendien mag het ook niet dus dat is je allerbeste reden. Als ze perse die boodschap moeten doen kun je altijd zeggen dat je dan mee gaat. En afspraken met de dokter kunnen ze ook buiten jouw tijd doen. Dus doe het niet en voel je ook niet kinderachtig als je weigert om alleen te blijven . De clienten weten ook heel goed dat het niet mag.

Groeten van Silvia

• Maike

Hoe moeilijk ik het ook vind (bij sommige klanten dan)ik blijf nooit alleen in huis.Vroeger deed ik het wel en dat is dus een keer fout gegaan.Mijn klant moest even naar de apotheek aan de overkant en ik bleef achter.Toen ze terug kwam was er niks aan de hand,maar later belde ze naar kantoor om te zeggen dat ik een envelope met geld had gestolen.Later bleek dat haar dochter die envelope mee naar huis had genomen en dat mevrouw dat was vergeten.Maar vanaf dat moment blijf ik dus niet meer alleen.Als de klant maar even weg is wil ik wel buiten wachten en als ze een afspraak heeft bij een dokter ofzo dan meld ik idt op kantoor en ga ik weg.Ik maak ook al mijn klanten duidelijk dat ik echt absoluut niet alleen mag en wil blijven en gelukkig begrijpen ze dit.

• sandraB

als mensen weg gaan van huis als je aan het werk bent moet je melden op kantoor en dan moet er een lijst ingevuld worden ,weet niet zo goed uit mijn hoofd hoe die lijst heeet,,

kijk als mensen en keertje een boodschap moeten doen ,dan is dat geen probleeem,maar als dit vaker gebeurt ,moet er wel iets gebeuren,want stel voor dat mensen iets kwijt zijn in huis kan jij er voor aan gekeken worden,,