alphahulp en belasting

• yvonne

kan iemand die er ervaring mee heeft aan mij uitleggen hoe het precies zit met de belasting als je alphahulp bent.ik begreep dat als je maar 10 uur per week werkt dit belastingvrij is maar hoe zit het dan als je bijvoorbeeld 20 uur werkt,hoeveel moet je dan van 9,69 apart leggen voor de belasting

• Celie

Hoi Yvonne,

Ik zelf heb een paar jaar bij de alpha gewerkt. Sinds April niet meer. Van oud- collega's heb ik inderdaad gehoord dat je er weinig aan over houd nu de belasting het een en ander veranderd heeft.

Ook met 10 uur in de week schijn je nog behoorlijk uit te moeten kijken dat je dan niet door de belasting “gepakt” wordt, om het zo maar eens te zeggen. Een van mijn collega' s heeft me eens verteld dat e elke maand 1 week niet gaat werken om zo zeker te zijn dat ze geen belasting hoeft te betalen.

Misschien kun je het beste even contact opnemen met de belastingdienst.

Je kunt aan hen vragen hoeveel je belastingvrij mag bij verdienen.

Succes, en laat even weten hoe het gegaan is want er zullen best wel meer

alplhahelpenden zijn die dit willen weten.

Groetjes, Celie

• yvonne

na eerder dit bericht te hebben geplaatst en ik geen antwoord heb gekregen op mijn vraag ben ik zelf even bij een belastingkantoor geweest.

als je 10 uur in de week werkt en maximaal 45 weken per jaar is het onbelast

wel wordt de belasting die je zou moeten betalen afgetrokken van je heffingskorting.

als je meer gaat werken moet je ca. 35% wegzetten voor de belasting.

eindconclusie je kunt beter 10 uur in de week werken en niet meer want dan verlies je er dik op .

als je alles omrekend en je houdt rekening met de belasting en de heffingskorting verdien je dan ca 100 euro minder in de maand dan dat je 20 uur per week werkt.

• sandra

als ik het woordt alfha en be;lasting ziet staan krijg ik al de kriebels,ik heb jaren achetr elkaar alfha en thuiszorg samen gedaan en ben daar aardig de dupe van geworden, dit jaar betaal ik mijn laatste aanslag van bijna 2000 hollandese guldens,,belachelijk heeee