c verzorgende

• inge

vraag aan collegas die als c verzorgende werkzaam zijn, ik werk al een tijd als c verzorgende ben gediplomeerd , heb een contrakt van 32 uur verleden jaar hoefde ik nooit meer huishoudelijk werk te doen nu wordt het opeens verplicht kan dat zo maar en heeft iemand daar ervaring mee, ik zie het eerlijk gezegd niet zitten heb het altijd gedaan maar er zijn c medewerkers en die hoeven het niet , wat moet ik daar nu mee ben bang als ik het doet dat ik alsmaar dat moet doen ,mijn collegas raden het mij af zijn allemaal ziekenverzorgens en weten wat ik waard ben .

• Belinda

Hoi Inge,

Als het goed is dan heeft je zorgmanager een taakomschrijving van verzorgende C en daar staat in dat je voor zoveel procent (ik weet het preciese aantal niet) huishoudelijk werk moet doen. Ik zal het morgen even bij mij op de zaak nakijken dan weet ik de precieze getallen ook.

Maar het is wel knap lullig als je ineens huishoudelijk werk moet gaan doen. Wat geven ze als reden aan? Ik kan me voorstellen als er niet zoveel zorgklanten zijn dat ze dan je beschikbare tijden gaan invullen met hhw. I.p.v je vrij te geven.

Zijn er geen andere taken dan die je kan doen bijv. begeleiding van klanten o.i.d. Praat er eens met je manager over.

Suc6

Belinda

• sandra

volgens mij mag je dat weigeren hellemaal zeker weet ik het niet kan me voor stellen dat je daar hellemaal geen zin in heb,,er zal vast een te kort zijn aan a-b hulpen,,ik zelf zou het gedeeltelijk wel willen doen ,maar echt blij zou ik er ook niet mee zijn,zoek het eens uit zou ik zeggen

• inge