c verzorgende

• inge

vraag aan collegas die als c verzorgende werkzaam zijn, ik werk al een tijd als c verzorgende ben gediplomeerd , heb een contrakt van 32 uur verleden jaar hoefde ik nooit meer huishoudelijk werk te doen nu wordt het opeens verplicht kan dat zo maar en heeft iemand daar ervaring mee, ik zie het eerlijk gezegd niet zitten heb het altijd gedaan maar er zijn c medewerkers en die hoeven het niet , wat moet ik daar nu mee ben bang als ik het doet dat ik alsmaar dat moet doen ,mijn collegas raden het mij af zijn allemaal ziekenverzorgens en weten wat ik waard ben .

• Belinda

Hoi Inge,

Als het goed is dan heeft je zorgmanager een taakomschrijving van verzorgende C en daar staat in dat je voor zoveel procent (ik weet het preciese aantal niet) huishoudelijk werk moet doen. Ik zal het morgen even bij mij op de zaak nakijken dan weet ik de precieze getallen ook.

Maar het is wel knap lullig als je ineens huishoudelijk werk moet gaan doen. Wat geven ze als reden aan? Ik kan me voorstellen als er niet zoveel zorgklanten zijn dat ze dan je beschikbare tijden gaan invullen met hhw. I.p.v je vrij te geven.

Zijn er geen andere taken dan die je kan doen bijv. begeleiding van klanten o.i.d. Praat er eens met je manager over.

Suc6

Belinda

• sandra

volgens mij mag je dat weigeren hellemaal zeker weet ik het niet kan me voor stellen dat je daar hellemaal geen zin in heb,,er zal vast een te kort zijn aan a-b hulpen,,ik zelf zou het gedeeltelijk wel willen doen ,maar echt blij zou ik er ook niet mee zijn,zoek het eens uit zou ik zeggen

• inge

hallo sandra en belinda, leuk dat julli gereageert hebben op mijn vraag, andwoord op de vraag praat met zorg teamanager volgens haar moet ik het als een uitdaging zien , sorry maar huishoudelijk werk is zinvol maar er zijn genoeg a en bmedewerkers dus ik zie het nut niet er van in , en ik doe heel veel kantoorwerk maar er is de laaste tijd alleen maar de dwang vaan hogerop om produktie te leveren , is dat bij julli ook zo erg is dus heel erg er gaan veel medewerkers daar door weg. groeten inge

• Belinda

Hoi Inge,

Bij ons is dat ook zo. Kantoorwerk wordt niet gerekend onder produktie. Alleen het werk wat daadwerkelijk bij de klant wordt geregistreerd is productie. Maar ik zou nog voor je zoeken naar de functie-omschrijving en daarin staat bij ons: een verzorgende c verricht hhw beperkt in tijd. Dus als ik het goed interpeteer dan moet je meer verzorging en begeleiding doen dan hhw.

Het komt inderdaad van hogerop maar meer van de zorgverzekeraars want die eisen produktie.

Groetjes Belinda

• sandra

wat een rare teamleider zeg die uitspraak vind ik een beetje vreemd hoor het is een uitdaging poehee ze durven,,

dwang bestaat overal wel denk ik maar ik heb gelukkig mijn bekkie mij me en laat me niets opdringen voor iets wat ik echt niet wil en ja daar door stappen mensen op uit de thuiszorg,,ook stappen veel mensen op omdat hun heel veel belooft wordt en het niet na komen en dat probleem heb ik ook wel een beetje maar ik ben best een spinnekoppie wat dat betreft ik hou alles in de gaten en als ik niets hoor hang ik direkt aan de bel,,

sterkte ermee hooor