hoe ga je om met wantrouwen bij ouderen

• sandra

hallo iedereen.

ik zit op school in me 2e jaar als verzorgende niveau3.

ik moet weten voor een opdracht van school in een tutorgroep. ik moet weten hoe je het vertrouwen van een bejaarden kan winnen terwijl ie erg wantrouwend is.

help me aub het moet voor dinsdag ingeleverd zijn

alvast bedankt

groetjes sandra

• bas

tja sandra, ik werk al jaren in de thuiszorg en het is inderdaad een groot probleem dat veel oudere mensen moeite hebben met het vertrouwen van iemand die ze juist wilt gaan helpen.

misschien is het handig om eerst kennis te maken met de “wantrouwende” en rustig met deze persoon te gaan praten.

het kan ook helpen om niet gelijk te grote klusjes voor deze persoon te doen, maar eerst kleine dingetjes om zn vertrouwen te winnen.

ik hoop dat er hier nog mensen komen om je te helpen, want hoewel ik al jaren in de thuiszorg werk heb ik niet zo heel veel last van dit probleem, omdat mensen mij altijd snel vertrouwen.

succes :)

• sandraB

hallo naamgenootje van me,

vertrouwen moet je winnen vind ik altijd ,door naar mensen te luisteren en intresse tonen kom je al heel ver,,ik heb eigenlijk nog nooit wantrouwige klieenten gehad dus dat heb ik getroffen,het klikte met iedereen gelijk,

sterkte

• kyra