even mijn hart luchten

• marieke

nu las ik een oproepje van enkele maanden terug van Sandra zij had een collega die bij een client de boel nogal had verwaarloosd.

mij is nu ook iets op verschillende adressen overkomen waarvan ik denk wat moet ik hiermee,bijv.ik moet bij een client 3.30uur werken,ik moest van die mevr.eerst maar even de wc en de badkameren de slaapkamer doen ik ben hier een uurtje mee bezig geweest,en echt alles goed gedaan hoor,zeg ze de andere hulp deed er 2uur over.en als ik dan soms bij verschillende mensen dingen zie dan denk ik hier is echt de laatste maanden met de franse slag gewerkt,bijv radiatoren met een hele dikke laag stof,spinnewebben die echt niet van de laatste maand zijn,ik denk dan toch wel ben ik nou zo precies of maken anderen er een potje van,ik vind dit erg rot om het nu al te melden bij mijn leidingevende,ik werk nu pas een week als thuishulp a,hiervoor werkte ik 5 jaar als alpha-hulp.en als ik de zorgdossiers lees denk ik sommigen verdienen het toch maar gemakkelijk op een morgen.ben ik nou gek of wie denkt er net zo over?werk ik nou echt te hard?

• kyra

,bijv.ik moet bij een client 3.30uur werken,ik moest van die mevr.eerst maar even de wc en de badkameren de slaapkamer doen ik ben hier een uurtje mee bezig geweest,en echt alles goed gedaan hoor,zeg ze de andere hulp deed er 2uur over

ik zou dan zeggen dat ik de andere hulp niet ben en inval en dus niet 123 weet waar alles staat en hoe alles in zijn werk gaat doordat ik inval en ieder zijn eigen werkwijze heeft. als je ook nog veel viezigheid ziet zou ik ook erbij vermelden dat je er wat langer over doet omdat je het grondig aan het schoonmaken bent. blijft ze zeuren dan gewoon je verstand op nul en denken dat je er na 3 uur weer weg bent.

en als ik dan soms bij verschillende mensen dingen zie dan denk ik hier is echt de laatste maanden met de franse slag gewerkt,bijv radiatoren met een hele dikke laag stof,spinnewebben die echt niet van de laatste maand zijn,ik denk dan toch wel ben ik nou zo precies of maken anderen er een potje van,

dat heb ik dus ook en ik meld het bij mijn leidinggevende. gewoon melden dus ookal werk je er pas. blijkbaar heb je oog voor het werk en merk je zaken op. dat is alleen maar positief. de mensen durven vaak zelf niet te klagen omdat ze allang blij zijn dat ze hulp hebben maar ze hebben wel gewoon recht op goede hulp.

blijf gewoon lekker werken zoals je doet want daar zijn er maar weinig van merk ik gezien de situatie bij sommigen thuis. persoonlijk werk ik zelf wel lekkerder als ik ook echt wat te doen heb. ik kom ook bij mensen wara je naar werk moet zoeken en dta is ook niet leuk.

• sandraB

hallo,

hehe eindelijk eens iemand die hetzelfde mee maak als ik ,nou meid ik vnd het hastikke goed van je dat je het meld bij je teamleidster,ik vind dat je heel goed gehandeld heb,

en je ben niet presies hoor ,je doet je werk gewoon goed zoals het hoort,houden zo,en als mevrouw weer klaag tegen je over dat je er korter over doe vertel je haar gewoon dat je je werk zo goed mogelijk wil doen ,en iedereen werkt op zijn eigen manier,

radiators,afzuigers,lampen,hoekjes en gaatjes worden heel vbaak vergeten helaas,

het heeft ook zo zijn voordelen als dit meld ik moest een keer invallen en ik trof echt een vies huis aan haar hulp zat hier al 3 jaar in ,en zag het op één of andere manier niet denk ik,doordat ik melding heb gegeven is er een huisbezoek gekomen en is het gaan rollen mevrouw heeft nu meer hulp gekregen ,en de hulp was mij heel dankbaar,omdat ze het wel gezien had maar niets wist hoe ze het allemaal moest doen in 3 uurtjes tijd,dus heeft zeker zijn voordelen,

en je bent absoluut niet gek hastikke tof van je ga zo door ,zo moeten we er meer hebben in de thuiszorg aan mensen zoals jij hebben we iets aan,

groetjes sandraB

• sandraB

ook als invalster mag je niet andermans rotzooi opknappen heb ik begrepen,alleeen het hoognoddige ,maar absoluut melding maken,

• marieke

allebei hartelijk dank voor het begrip,maar toch ga ik het nog niet melden,ik heb zelf zo iets van ik ben nog maar een week bij deze afdeling.

toch heb ik het bij de alpha ook vaak meegemaakt hoor,ik heb regelmatig ingevallen voor collegas,dan hangen er spinnewebben,de aanrechtkastjes zijn echt heel vuil,de tegels achter de wc pot zijn heel erg vies,ik weet het is niet altijd even leuk wat je bij mensen aantreft,maar het moet toch gedaan worden,en als het heel vuil is kun je het natuurlijk beter melden,er is bij onze organisatie de mogelijkheid om er dan met 2 hulpen heen te gaan.

dit doen ze ook bij mensen die zeer moeilijk in de omgang zijn.

maar toch blijf ik wel van mening dat er collegas zijn die heel gemakkelijk zijn in hun werkzaamheden en liever koffiedrinken dan schoonmaken.

sommige clienten zeggen zelf ook wel,kom blijf nog maar even zitten hoor.

ikzelf zeg dan zoiets van:ik werk rustig door en dan praat ik onder mijn werk met u.

als je bijv. aan het strijken bent kun je heel goed een gesprek met iemand voeren.

inieder geval bedankt voor jullie begrip.

• sandraB

ik denk dat het toch heel goed zou zijn dit te melden,das toch een taak van je werk,,,

sterkte ermee