controle

• kyra

ik heb begrepen dat het rio niet meer bij mensen langskomt om te kijken of er echt wel hulp nodig is bij mensen. nu vraag ik me af of er een andere instanties of medewerkers zijn die deze hulpvraag controleren.

• sandraB

ooh dat is hier wel als het goed is krijgen mensen eerst een bezoekje van het rio,,vreemd joh,

vraag het eens na op bij je teamleidster

• Lenie

Bij ons komen ze ook nog bij de mensen thuis hoor…

• John

Hoi Kyra, je bent nogal actief op deze site. Ik heb de vragen en problemen van anderen ook gelezen.Wat mij opvalt is dat een firma als deze thuiszorg nog levensvatbaar is. De regels worden overal vergeten, de mensen die de zorg moeten doen krijgen verschillende opdrachten. En niet te vergeten de verzorgenden zelf. Ik krijg de indruk dat de mensen in de zorg maar wat aan rommelen en dat is van hoog tot laag. Het gaat om geld verdienen. Met dat in je achterhoofd en niet met de gedachten dat je dan pas recht hebt op geld als je ook gepresteerd hebt komt een zorgbehoevende dus nooit aan zijn trekken.

Een juiste opleiding is in eerste instantie nodig. Van hoog tot laag dus. Maar omdat er te weinig personeel is om het werk te doen laat men het maar zo anders heeft men niemand. Dus geen strenge controles. Controle helpt dus niet. Wel mensen aannemen met het juiste verantwoordelijksheid gevoel. Geen meisje of jongen van 16 jaar om te poetsen of zo. Geen herintredende vrouw die er effe wat bijsnabbelt om weer een paar luxe dingen aan te kunnen schaffen. Maar zorg komt in mijn ogen nooit goed van de grond. Oh ja, de gebouwen wel. Heel veel mensen achter de ramen. Wie doet dan eigenlijk het werk? Gebouwen volproppen met PC's en mensen om er iets op te tikken is heel makkelijk. Vraag me wel eens af waar al die mensen voor nodig zijn. 2 op de vijftien is meer dan genoeg.

Maar ja, die tante met haar kokette pakje moet toch ook wat te vertellen hebben of die vent in z'n driedelig grijs met die lawaaistropdas. Het is maar een hersenspinsel maar wel met een bepaalde ondertoon. Mensen, zorg ervoor dat de mensen die zorg echt nodig hebben deze ook op een kwalitatief goede manier krijgen. Laat het geld ten goede komen aan de mensen die het werk doen en niet aan die bureaukraten. Dus uitdunnen die hap.

Dag Kyra en heel veel succes . JOHN.kyra schreef:

>

> ik heb begrepen dat het rio niet meer bij mensen langskomt om

> te kijken of er echt wel hulp nodig is bij mensen. nu vraag

> ik me af of er een andere instanties of medewerkers zijn die

> deze hulpvraag controleren.