taakverdeling en opleiding ?

• Harma

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over taakverdeling en opleiding binnen de thuiszorg.

Het zit nl. zo, ik ben nu ruim 2 jaar in dienst bij Thuiszorg Eindhoven, bij mijn solicitatie heb ik al te kennen gegeven dat ik verder wilde dan alleen huishoudelijke taken doen, dit was geen probleem alleen kon dat natuurlijk niet meteen omdat ik daarvoor niet opgeleid was. Nu ben ik al een tijdje bezig om de opleiding verzorgende B te mogen doen maar er wordt stedds door mijn leidinggevende gezegd dat het niet kan omdat er niet voldoende zorgtaken zijn in het team. Zelfs steunkousen aandoen en ondersteunen bij wasbeurten wordt bij ons door B verzorgende gedaan.( Tijdens vakanties mag ik het wel )

Weet iemand hoe ik dit probleem voor mij het beste aan kan pakken, ik kan hier niet verder over praten in mijn team of met mijn leidinggevende.

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Harma

• inge

hallo harma, ik denk dat je met de zorgteamanager nog eens moet gaan praten wat jou wensen zijn en dit goed aangeven wat je van hun verwacht groeten inge

• debbie

ik denk dat je het beter hogeraan kan aanpakken, praat eens met je lerares en anders met een regio-manager

• Ronnie

Beste Harma, heb ja al eens een funcioneringsgeprek gehad?

Zo ja, zijn er dan afspraken gemaakt over je toekomst plannen?

Over je ambitie?

Tijdens een functioneringsgesprek gaat het over het wederzijds functioneren en kun je je wensen duidelijk maken en is het ook aan jou om je mening over je zorgmanager te zeggen en ook je verwachtingen naar hem/haar te uiten.

In elk goed bedrijf en dat is volgens mij de “thuiszorg” wordt er juist op toe gezien dat de medewerkers door kunnen en mogen groeien.

Ga rond de tafel, vraag een finctionerings gesprek aan. Lukt het niet, ga dan zo spoedig mogelijk in een ander tak van de gezondheidszorg werken. Maar daar waar persoonlijke groei erg belangrijk is. Harma, blijf voor jezelf op komen, want jij bent belangrijk. Misschien hoor ik nog van je en wat voor beslissing je hebt genomen. Veel succes en sterkte. Ronnie.

• Harma

Ik heb inderdad al meerder functionerings gesprekken gehad en inderdaad ook aan mijn maneger kenbaar gemaakt dat ik verder wil. De laatste keer is mij gezegd dat het niet ging omdat er in mijn team te weinig zorgtaken zijn, pffff geloof ik dus niks van.

Maar omdat mijn manager met regelmaat ziek is hebben wij steeds plaatsvervangers, nu heb ik het er in mijn team het er wel over gehad en ook gezegd dat als het in ons team niet kan ik dan ga praten om overplaatsing ( hoe erg ik dat ook vind, ik heb echt een heel gezellig en fijn team ) zodat ik wel een vervolgopleiding kan gaan volgen.

Hoe dit gaat aflopen weet ik nog niet, maar ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Harma