collega`s

• kyra

hebben jullie eigenlijk veel contact met collega`s? buiten de vergaderingen om heb ik helemaal geen contact met collega`s terwijl me dat juist wel heel handig lijkt ivm meerijden naar een cursus of elkaar informeren over bv een client als er een collega op vakantie gaat. het lijkt wel of het ieder voor zich is en iedereen is weer snel weg als de vergadering afgelopen is. een praatje voor contact leggen is er niet bij. ik merk zelfs dat collega`s in mijn team me gewoon niet opmerken als ik voorbijfiets of ze tegen kom. hoe zit dat bij jullie? leuke collega`s op het werk?

wel merk ik dat de tijd voor de vergadering voor 50% vervangen wordt door geklets met elkaar wat verder weinig inhoud heeft. zonde van mijn tijd eigenlijk aangezien ik de vergaderingen verder wel erg interessant vind. ik kan me daar best aan ergeren. liever klets ik daarna nog wat bij maar dan wil iedereen zo snel mogelijk naar huis. hoe gaan de vergaderingen inhoudelijk bij jullie?

• aartje

Hoi kyra,

Nou bij ons is het niet anders hoor. Een paar jaar geleden was het nog wel goed maar toen werden de groepen uit elkaar gehaald en ja toen was het over.

Ook bij ons is nergens tijd voor, wel voor geklets in de vergaderingen over vakantie enz. Maar aan de onderwerpen waar het over zou moeten gaan komen we vaak niet toe. Ik baal daar soms best wel van moet ik zeggen. Want waar het dan op neer komt is dat je het telefonisch moet bespreken met de leiding. En je dan nog geen steek verder bent gekomen omdat je leiding niet kan zeggen hoe je collega's daar over denken.

Nou moet ik zeggen dat ik dan echt wel een collega opbel hoor. Als ik er echt niet uitkom, maar het zou toch wel prettiger zijn als de collega's wat meer in contact kwamen met elkaar en het dan vooral over het werk en niet over het prive leven zouden hebben.Ook al is een beetje belangstelling daarvoor ook wel prettig natuurlijk.

• Alexandra

Ik ervaar t toch heel anders, ik persoonlijk heb veel contact met sommige collega's buiten het werk om, en wat onze vergaderingen betreft, in het begin kletste de groep ook meer over andere dingen als over t werk, maar we hebben daar nu een oplossing voor gevonden in onze groep, en we hebben nu gewoon elke maand vergadering maar ook elke maand een bijeenkomst bij een van onze collegas uit de groep thuis, zo zie je je collegas nog s buiten werktijd om en je hebt tijd zat om lekker bij te kletsen. Ik kan ook wel begrijpen dat sommigen daar misschien niet op zitten te wachten, om met al je collegas uit je groep buiten het werk om samen te komen, maar onze club was heel enthousiast daarover en het gaat prima zo!!!

• Harma

Ik heb echt niet te klagen hierover, wij zien elkaar iedere maandag dan plannen wij de week, ook wordt er dan over clientsituaties gepraat en er is altijd even tijn voor een prive praatje, De eerste maandag van de nieuwe periode hebben we werkbespreking, dit is ongeveer 2 1/2 uur. Verder gaan wij regelmatig als team ergens heen (uit eten e.d)

Het kan dus ook echt anders !!!!!!!!

Groetjes Harma