toewijzing van thuiszorg, en dan...?

• Araucaria

Hallo, Ik heb een indicatie van 3 uur thuiszorg voor de periode van 5 maanden. Helaas is er een wachtlijst en daar ben ik dus op geplaatst. Alsof er nog niet genoeg pech is is die wachtlijst ook nog eens langer dan 5 maanden. Is er iemand die voor mij een tip heeft waardoor ik misschien toch sneller thuiszorg kan krijgen? Want op deze manier gaat de thuiszorg gewoon helemaal niet door en wie doet mijn huis dan in die periode? Ik kan/mag het voorlopig niet. Graag reacties. Alvast bedankt. Groetjes Araucaria.

• kyra

blijven bellen dat de situatie onhoudbaar is en ondertussen proberen of er iemand van de familie of vrienden zo vriendelijk is om je te helpen. kan je echt 100% niets doen of gaat het om de wat grotere klussen? stoffen en een doekje over het aanrecht is zo gedaan. gaat het ook om wassen en ophangen en bedden verschonen? kijk hoe de situatie nu bij jou thuis is. meestal kom ik bij mensen die het buro helemaal suf bellen dat het echt!!!!!! nodig is dat er iemand komt. ok, wordt er toch met spoed iemand geregeld die er heen kan zoals ik en dan zie ik dat het zo`n spoed helemaal niet heeft. is je huis echt zwaar vervuild of kan je er nog even mee door als de badkamer en wc regelmatig gedaan worden door bv je kind of man?

• Araucaria

Wat is onhoudbaar he? Voor de een gaat dit verder dan voor de ander. Mijn man werkt fulltime in ploegendienst en we hebben 2 jonge kinderen (6 en 5). Dus wanneer mijn man niet werkt, gaat ook veel van zijn naar de kinderen. De tijd die daarna overblijft besteeds hij zo nu en dan aan het huishouden, maar ook aan eigen ontspanning (ook heel belangrijk, al wordt dat weleens vergeten). Mijn klachten zijn (hopelijk) van tijdelijke aard, een doekje over het aanrecht gaat wel, bedden verschonen niet, de was ophangen moeilijk en stofzuigen/dweilen, badkamer en toilet soppen gaat helemaal niet. Er is namelijk (na verwijdering van schildwachtklier, naar aanleiding van melanoom) een zenuw geraakt in mijn schouder waardoor ik mijn rechterarm (ik ben rechtshandig) nog maar moeilijk kan gebruiken. Je begrijpt dan dat het huishouden erg moeilijk voor me wordt. Ook door fysiotherapie wordt me dit afgeraden/verboden. Kortom, erg lastig allemaal dus en vandaar ook mijn verzoek om thuiszorg. Maar ik denk dat ik inderdaad volgende week maar eens ga bellen met die vereniging, kijken hoe het er voor staat. Bedankt voor je reactie!

• Araucaria

Jullie willen het niet geloven, maar vanaf a.s. maandag krijg ik mijn thuiszorg, en dat al na slechts 1 telefoontje n.a.v. het bericht over de wachtlijstplaatsing. Goed he! groetjes Araucaria

• A. van Wolferen

De wachttijd is meestal erg lang.