griepprik

• marieke

hallo,

ik ben een thuishulp a,en heb een vraagje over de griepprik.

zijn er ook mensen die zelf, als medewerker van de thuiszorg,een griepprik krijgen.

het is een beetje een punt van discussie,of wij hem als medewerkers ook moeten nemen.

wij zijn natuurlijk veel bij mensen over de vloer waar mensen vaak vatbaar zijn voor ziektes

er wordt bij wijze van spreken heel wat of gesnotterd bij sommige clienten.

en zijn er ook medewerkers van thuiszorgorganisaties die ervaring hebben met hepatitus injecties,van mijn vriendin die in een ziekenhuis werkt heb ik gehoord dat het daar heel normaal is dat personeel een prik krijgt.

bij onze organisatie werken we soms ook op een asielzoekerscentrum,en ik heb begrepen dat het personeel daar ook wel prikken krijgt,wie o wie kan me iets meer vertellen over de verschillende prikken en of ze voor mij ook belangrijk zijn.

• Lenie

Hoi. Bij ons krijgt iedere medewerker van de Thuiszorg ieder jaar in November de griepprik, tenminste als je dat wil, het is niet verplicht. Groetjes…

• sandra

hallo,

ik als medewerker krijg ieder jaar weer mijn griepprik ,en moet toe geen sinds ik werk veel meer vatbaar bent

• marieke

hallo sandra

bedoel je dat je sinds je dit werk doet meer vatbaar bent voor ziekten of na een griepprik.

ik moet zelf ook wel toegeven dat wij toen we nog geen kinderen hadden nooit ziek waren,en vanaf ze naar school gaan regelmatig ziek zijn,ze nemen elk virusje mee naar huis.

sandra weet jij misschien ook iets van die andere injecties.

• sandra

ik bedoel dus sinds ik ben gaan werken veel vatbaarder bent geworden ,niet sinds de griepprik,

over welke infecties heb je het ?

• marieke

sorry voor de late reactie,maar ik bedoel heb je ervaring met injecties voor hepatitis,zoals ik heb begrepen worden die vaak in ziekenhuizen aan personeel gegeven.

Om als medewerker van de thuiszorg in een AZC te werken,moet je dan ook injecties,want personeel daar krijgt ook wel injecties maar waarvoor???????

• Belinda

Hoi Marieke,

Ik zelf heb als verzorgende B gewerkt hier bij de thuiszorg in Rotterdam en 3 jaar geleden een hele discussie gehad over een Hepatits B vaccinatie. Ik kreeg hem niet want de reden is dat als je hygienisch werk, dus met handschoenen aan het toilet en de badkamer schoonmaakt het besmettingsrisico vrij klein is. Maar waarom als je jezelf goed wil beschermen laat je jezelf niet vaccineren op eigen kosten. Het kostte toen 300 gulden.

Maar even een ander vraagje aan jou; heb jij weleens nagedacht over TBC?

Mijn vriend heeft namelijk 4 jaar op een AZC gewerkt en TBC komt daar echt heel veel voor. Als je naar de GGD gaat in je regio kan je gratis d.m.v een Mantoux jezelf hierop laten testen.

Daar zou ik het met je manager eens over hebben als ik jou was.

Groetjes Belinda

PS de medewerkers op een AZC worden wel gevaccineerd tegen Hepatitis B maar die hebben meer met de mensen te doen. Let wel Hepatitis is zelfs besmettelijk als er in je gezicht gespuwd wordt dus speeksel.

• loes

Ik werk in de kraam, en heb ook de hepB injectie.

Sindsdien heb ik regelmatig uitslag op de binnenkant van mijn handen.

Volgens de huisarts komt dit door de injectie.

Ik zou het nooit meer doen, want bij de bevalling en tijdens het opruimen van beddegoed ed pak ik toch mijn handschoenen.

• marieke

ik werk dus als thuishulp a maar ik wil me toch even laten voorlichten over die tbc waar belinda het over had.

wij krijgen de laatste tijd erg veel aanvragen van het azc hier in de buurt,het is er heel leuk werken hoor,die verschilende culturen,gewoontes e.d .

maar wat die andere infecties e.d. betreft ik zie wel wat ik doe.