Nieuwe werkmaterialen

• Maike

Ik wil graag van collega's horen wat zij van de nieuwe werkmaterialen vinden.Ik werk er nu een tijdje mee en kan niet echt zeggen dat ik super enthousiast ben.Sommige dingen gebruik ik wel,zoals de stoffer.Maar ramen zemen doe ik gewoon op de oude manier.Ik heb het geprobeerd met die steel en doekje,maar ik bleef strepen houden.

En die werkdoekjes gebruik ik wel,maar gewoon met een emmer water en sop.Als je een douche alleen met water schoonmaakt gaat het op den duur toch bedompt ruiken vind ik.

Maar wat vinden jullie er van ??????/

• Lida

Nieuwe werkmatrialen??

Hoi ,even een vraagje.Heb je die van de thuiszorg gekregen?

Hebben de mensen thuis geen werkmatrialen?

Bij ons hier in Gelderland moeten de mensen zelf de spullen voor elkaar hebben.

Wij moeten ook in de zorgmap alles nagaan of de standaard matrialen aanwezig zijn,en aanvinken.

Vertel mij meer over jullie nieuwe werkmatrialen.

• claudia

hoi hier in utrecht beginnen we in januari met de nieuwe werk matrialen dus ik weet niet of het werk ik laat het dan wel ff weten

groetjes claudia

• Maike

Alle klanten hebben van de thuiszorg een pakket gekregen met nieuwe werkmaterialen die voor ons het werk makkelijker en minder belastend te maken.

Er zit in: 2 werkdoeken met microvezels

2 lappen voor vloeren en ramen

1 telescoop steel

1 stoffer

Met deze materialen heb je geen schoonmaak middel nodig,alleen een plantenspuit met water.Maar de lap voor de ramen laat strepen op de ramen achter

en schoonmaken zonder schoonmaak middel vind ik nou ook niet echt fris.Zeker in vochtige ruimtes,want als je daar geen schoonmaakmiddel gebuikt gaat het op den duur toch bedompt ruiken.

Maar dat is mijn mening dus ik wil graag jullie mening horen

• kyra

ik denk dat als je tegen de spullen bent en tegen het gebruik van geen schoonmaakmiddelen dat je daar notitie van moet maken. ik vind het heel erg vreemd dat er geen schoonmaakmiddelen gebruikt worden. de mensen zijn vaak op leeftijd en kennen het ouderwetse bleekwater en vim schuurmiddel nog en nu zien ze dat er alleen met water wordt schoongemaakt. wat voor reakties geeft dat? schoonmaakmiddel zorgt ook voor een frisse lucht en vette vingers ed. wordt beter verwijdert met een middel. wij werken met schoonmaakmiddelen die we krijgen van de thuiszorg en daar krijg ik af en toe zelfs scheve gezichten over. “werkt dat wel goed? en wordt alles daarmee wel schoon?” wij gebruiken die middelen omdat dat zachter is voor de handen en beter voor de luchtwegen. ik zou nooit akkoord gaan met alleen een plantenspuitje met water, daar zou ik bezwaar tegen maken. het werkt namelijk voor jezelf ook niet prettig lijkt mij. je wilt toch een schoon en fris huis achterlaten en niet het idee hebben dat je je scheel poetst met een beetje water.

• Lida

Nou ik ben heel beniewd of wij dat ook nog krijgen.Ik zal dit in ieder geval even bij onze zorgmanager neerleggen ,kijken wat hij hier van vind.Het lijkt mij persoonlijk ook niks,allen die microvezeldoekjes vind ik wel fijn om mee af te nemen.die heb ik zelf thuis ook in gebruik.Maar het is net wat jullie ook zeggen het ruikt niet lekker fris.En de oudere onder ons hebben inderdaad het ouderwetse nog,dat het schoon en lekker fris moet ruiken.

Ik wacht het af,als wij hier ook mee gaan beginnen laat ik het jullie weten.

• Maike

Het probleem bij ons is dat de managers er mee gewerkt hebben(zeggen ze).En zij zijn er wel enthousiast over.Mijn manager heeft gezegd dat wij het niks vinden omdat we er van het begin af al negatief benaderdern en zij zegt dat als je ergens niet voor open staat je het nooit zal accepteren.Maar ik heb het bij verschillende klanten geprobeerd en vind het echt niks.De klanten zeggen al dat als ik hier mee moet blijven werken ze via een andere instantie hulp mgaan zoeken en dat kan toch helemaal niet de bedoeling zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lenie

Bij ons hebben ze het ook en zowat iedereen en ik ook vind het waardeloos. Het laat strepen achter op de ramen. Ja wordt er gezegd…je hoeft niet meer op een trapje te staan. Maar wat dacht je van het houtwerk om het raam heen? Moet je toch een trapje op. De mensen willen dit toch niet, die willen een sopje en een spons en zeem voor de ramen (ik ook). Groetjes…

• Lida

Ik zie alleen maar negatieve reactie's over de nw.werkmat.Dan ga je er lekker toch niet mee werken,pal je lekker een ouderwets soppie en boenen maar.

Dat zou ik tenminste wel doen hoor ,het is weer “over de balk gegooid geld”.

Als ze dat nou eens aan andere dingen uitgeven'want het zal best niet goedkoop zijn om alle cliénten zo'n pakket te geven!!

Ik heb mijn zorgmanager er nog niet over ingelicht,dit doe ik dinsdag,dan horen jullie wat hij er over te zeggen heeft.Ben echt benieuwd,jullie ook??

groetjes tot dinsdag (avond)

• kyra

ik denk dat je dit echtmoet bespreken in je team en met je manager en niet op eigen houtje gewoon sop pakken en soppen maar. ik merk in mijn organisatie dat er veel op eigen houtje wordt gewerkt en dat werkneemsters zich niet aan de regels van de organisatie houden en daar ben ik en alle andere invalhulpen de dupe van. stel dat jij op eigen houtje gaat soppen en er komt een keer de inval doordat je ziek bent of op vakantie bent. die inval doet het dus wel met alleen water omdat dat de regels van de organisatie zijn. je moet eens weten hoeveel gezeik zo`n invalhulp over zich heen krijgt doordat de andere hulp het wel met sop doet en die doet het anders en bla bla bla. hou je je aan de regels dan heb je houvast en sta je sterker naar de client toe en is ook wel zo collegeaal naar de invalhulp toe. probeer je probleem intern op te lossen en probeer of er een hoop collega`s aan jouw kant gaan staan.