collega`s

• kyra

hoe ervaren jullie de collega`s? ik zie mijn collega`s eens in de zoveel tijd op een vergadering en ik merk aan mezelf dat ik ze vreselijk vind zeuren om niets. er worden vaak gesprekken gevoerd die helemaal niet van toepassing zijn op de groep maar op 1 op 1 gesprek zijn. ik zit en luister maar vind eigenlijk dat ik mijn tijd zit te verdoen. toch wordt er van je verwacht dat je wel bij die vergaderingen aanwezig bent. hoe ervaren jullie de collega`s?

• marieke

O ja heel erg.

Er gaat een hoop tijd in niets zitten.

En dan het huiswerk belachelijk. Nog even en ik ga zwart werken.

Alles moet bij thuis zorg, Er zitten veel haken en ogen aan. Ze komen mensen te kort en als er dan mensen zijn dan vallen die af door de rare regeltjes en dat huiswerk. DOe het dan mondeling. En men gaat ervan uit dat iedereen in het bezit van een auto is. Ook al zoiets.

En er zijn mensen die misbruik maken van de hulp. Dan lees ik verder op zo een verhaal dat die geen hulp krijgt dan zakt mij broek echt af. Misschien ga ik maar in een hotel de kamers schoonmaken. Dat is niet zo zwaar en je heb geen gedoe aan je kop.

pffffffffffffkyra schreef:

>

> hoe ervaren jullie de collega`s? ik zie mijn collega`s eens

> in de zoveel tijd op een vergadering en ik merk aan mezelf

> dat ik ze vreselijk vind zeuren om niets. er worden vaak

> gesprekken gevoerd die helemaal niet van toepassing zijn op

> de groep maar op 1 op 1 gesprek zijn. ik zit en luister maar

> vind eigenlijk dat ik mijn tijd zit te verdoen. toch wordt er

> van je verwacht dat je wel bij die vergaderingen aanwezig

> bent. hoe ervaren jullie de collega`s?

• kyra

uhhmmmm…..ik had het meer over de collega`s. huiswerk? heb jij dat meegekregen? in wat voor een vorm? bij ons wordt er niet verwacht dat je een auto hebt. er wordt ook altijd werk gezocht op fietsafstand of in je eigen woonplaats. bij welke thuiszorg zit jij?

• Maike

Ik heb een paar leuke collega's waar je normaal mee kan praten,maar de meeste zijn toch een stel mutsen.Sorry dat ik het zo zeg,maar die zeueren dus inderdaad over de kleinste dingen.Ze tonen zelf geen initiatief maar lullen wel met je mee.De kleinste dingen vragen ze op groepswerk die dan meestal niet van belang zijn.

En inderdaad is het zonde van de tijd die vergaderingen.

• marieke

hallo, ik wil graag even reageren op dit onderwerp.

Ik ben een andere marieke als hierboven hoor.

bij onze teambesprekingen wordt er soms heel erg dom gedaan door de collegas die er al jaren werken, ze doen soms net of ze er alleen maar verstand van hebben,

en o wat hebben ze het soms zwaar.Zij hebben alleen maar moeilijke clienten en o wat was die en die mevrouw soms weer lastig.

ik ben ook wel eens ingevallen voor een van hun, en wat zaten er soms spinnewebben aan het plafond.En dan zullen ze ons soms even vertellen bij een overleg hoe wij moeten werken omdat zij zo fantastisch werken.Tijdens het overleg zitten ze telkens onderling te praten en laten ons als nieuwe medewerkers links liggen,maar gelukkig zitten er bij mij ook heel veel leuke medewerkers die net als ik er nog maar enkele maanden bijzijn,tijdens een overleg houden wij ons vaak ook stil Als je voor dit soort werk kiest weet je dat je bij mensen in huis als een soort gast bent dus alsjeblieft laat alle clienten in hun eigen waarde,en zit op een overleg niet altijd zo te zeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sandra

ik heb hellemaal geen contact met mijn collega's ja we zien elkaar iedere maand bij het werk overleg dat is het dan ,

verders vind ik een hoop collega's heel makkelijk in het werk ,te moe om zorgdosiees niet in te vullen,nee ik mis dat best een goed contact met collega's

• Lida

Bij ons is het best wel gezellig hoor!Bij de planning,bij werkoverleg,en volgende week hebben we weer cliént bespreking.Echt ..we hebben altijd wel leut met elkaar.En als er iemand ziek is uit het team,dan sturen we een kaart of iemand gaat er even langs,hangt er vanaf wat iemand mankeert natuurlijk.En de nieuwe collega's worden met open armen ontvangen.Gewoon lekker normaal allemaal.We zijn allemaal gelijke hoor!!! Natuurlijk zullen niet alle collega's je beste vriendin worden,maar je kunt op je werk toch wel normaal met elkaar omgaan!!???!!!

nou ik zie jullie weer!!!

groetjes Lida

• alexandra

Ik ben het helemaal met Lida eens. Bij ons is het ook heel gezellig en ik heb heel veel contact met collega s , ook buiten het werk om. We hebben echt een gezellige club en zijn laatst nog uit eten geweest. Er zitten natuurlijk in ons team ook mensen die zich afzijdig houden van het clubje, maar ik heb verder niks te klagen.

Groetjesss

• Lida

leuk om te horen,dat er toch ook nog andere collega's zijn die het wel naar hun zin hebben,bij de thuiszorg.Ik dacht al dat wij een uniek team hadden!!

Wij zijn voorheen ook wel samen uit geweest,maar de laatste tijd is het een komen en gaan van nieuwe collega's.Maar als er weer een beetje een vast clubje is zal er echt wel weer iets afgesproken worden.En daar verheug ik me nu al op,want dan leer je elkaar echt van een andere kant kennen.

Maak er wat van.

• Olga

Dag Marieke,

Wat voor rare regeltjes zijn dat allemaal?