doorgroeien/opleidingen

• kyra

ik ben bij de thuiszorg gaan werken in de hoop om door te groeien via opleidingen en cursussen. ze maken bij ons ook reclame voor goede doorgroeimogelijkheden maar nu een jaar later zit ik nog steeds op hetzelfde niveau als waar ik voor aangenomen ben.

hoe zijn bij jullie de doorgroeimogelijklheden en gaat dat nog een beetje redelijk snel? hoe lang werkte je al bij de thuiszorg voordat je een opleiding of cursus mocht gaan doen?

• alexandra

Een tijdje geleden kon je je bij ons opgeven voor de cursus thuishulp a, verzorgings hulp B en verzorgende c.

Ik ben iets langer als een jaar in dienst nou bij de thuiszorg en heb me certificaten voor thuishulp a al en heb me opgegeven voor verzorgende b en met die opleiding start ik in februari. Daarna ga ik verder met verzorgende c.

Ik werk trouwens bij Icare thuiszorg in Zwolle

• sandra

hallo

ik heb dat zelfde probleem ook hoor ,ze laten je maar zitten in het A werk terwijl je al B verzorgingshulp ben op het moment ben ik het echt zat ik vind de communicatie onderling bij de thuiszorg heel slecht,

ik heb mijn verhaal hier al eens eerder neer gezet.

ik merk ook dat je zelf constant moet aan geven verder te willen ze beloven je dan van alles en later zijn ze het weer vergeten ,schandalig gewoon heb echt mijn zakken er van vol ,ben ook echt wel aan het zoeken naar iets anders,als iemand anders mij een goeie baan bied in de zorg ben ik weg.

• rozet

hoi kyra

ik ben toevallig net klaar met men opleiding Ben geslaagd het duurde 7 maanden dus snelle curcus maar een raad als je verder wil vragen vragen en nog een vragen tot ze er gek van worden en laat je goed informeren want je kan ook gelijk de Copleiding doen.

wij kwamen er achter toen we al bezig waren maar ja we hebben deze nu ook.altijd makkelijk om verder te gaan .

ik ben nu 2 jaar in dienst en wil ook wat anders dan alleen maar poetsen maar begrijp me niet verkeerd naar me zin heb ik het wel hoor bij de thuiszorg alleen wil ik meer de verzorgende kant op

groetjes van rozet

>

>

• mariska

ik werk nu 4 jaar bij de thuiszorg heb inmiddels verzorgende A,B ,D gedaan

avond,weekend zorg en zorgverslaglegging gedaan werk nu inmiddels een jaar in de verzorging en ben nu bezig met de opleiding Cin leiden.Dus voor mij is het best wel snel gegaan denk ik.