Hallo allemaal
Ik heb binnenkort(eigenlijk nu gewoon) dringend een huurwoning nodig en heb daarom een baan nodig. De gemeente maakt het verder niet uit of ik het wel of niet aankan(geen recht op uitkering) en dus moet ik een baan zien te vinden met weinig werkuren. Omdat ik als thuishulp a weinig werkuren kan hebben en tegelijkertijd goed kan verdienen denk ik erover om in de thuiszorg te werken. Je kunt misschien begrijpen dat ik m'n twijfels al heb, maar misschien dat die twijfels toch een beetje weggenomen kunnen worden. Alvast bedankt voor het reageren. Hier zijn m'n vragen:
-volgens de site van eveanzorg kan ik (als beginnende zonder of met weinig werkervaring) 8,08 euro bruto(+/- 17,77 gld) verdienen. Hoeveel is dit netto? Geldt het nettobedrag voor elk aantal uren wat je werkt? En maakt het ook uit als je op jezelf woont waarbij je meer geld nodig hebt?
-de gemeente wil mij geen urgentie geven terwijl de situatie dringend is, daardoor moet ik misschien voorrang aanvragen in Alkmaar. Hoe moet het verder met de baan als ik ga verhuizen? Als thuishulp a krijg je namelijk geen reiskosten vergoed en ik heb alleen een fiets.
-komt het voor dat je bij rokende mensen moet werken of zijn ze verplicht niet te roken wanneer de thuishulpmensen komen?
-kunnen thuishulpen A van dit prikbord mij aangeven wat ze op een dag doen bij de mensen en hoeveel tijd het kost? Het schijnt dat je voor 3 uren per huis betaald wordt om 3 uren te werken.