vraagje

• Suzan

Hallo allemaal

Ik heb even een vraagje ik mag binnenkort op gesprek komen bij de thuiszorg voor een sollicitatiegesprek als verzorgende-A.

Alleen het probleem is even dat ik graag een full-time baan wil, en dat kunnen ze mij niet bieden. ze hebben namelijk alleen contracten voor ongeveer 24 uur.

Nou hadden ze het idee om bijvoorbeeld twee dagen in de week alpha-hulp erbij te gaan doen. Is er nog iemand die een parttime baan in de thuiszorg heeft en een andere parttime baan erbij heeft.

Ik ga binnenkort namelijk samenwonen en heb het geld hard nodig.

Ik heb een half jaar de opleiding MDGO-VZ gedaan en ben daar mee gestopt.

Ik werk nu 4 jaar ergens anders maar begin het verzorgen erg te missen en wil er graag in terug. Heeft iemand misschien een oplossing of een idee wat ik hiermee moet en kan doen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Suzan

• sandra

hallo,

laat jezelf goed informeren voordat je thuiszorg en alfha samen gaat doen ik ben daardoor heel erg in de problemen geraakt met de belasting.

vreemd dat je geen fultime kan werken in de thuiszorg

je heb een opleiding mdgo gevolgd nou dan wens ik je veel sterkte als thuishulpA moet je weer hellemala overnieuw beginnen en het duurt heel lang hoor voordat je echt verzorgend werk mag gaan doen.

heel veel sterkte ermeee

• Suzan

Hallo Sandra

Bedankt voor je antwoord. Denk je dat ik alleen met Alhpha hulp problemen krijg met de belsting denk je dat het mogelijk is om bijvoorbeeld part-time in een winkel te gaan werken erbij.

Ik heb trouwens maar een half jaar de opleiding gedaan en vindt het ook niet erg om huishoudelijke taken te doen.

Ik ben 20 jaar weet jij misschien wat ik ongeveer zou gaan verdienen.

Heb jij dan wel een full-time baan ze zeiden tegen mij dat het werk te zwaar was om full-time te werken.

Groetej Suzan

• sandra

ik werk 25 uur in de week de week als verzorgende B,dus weet niet wat jij zal gaan verdienen,ik heb zelf ongeveer 700 euro in de maand

als ik jou was ging ik weer lekker leren en werken tegelijk in een verzorgingstehuis of zoiets,

• Margriet

Suzan, steek je tijd in een opleiding, dat levert je een hoger salaris op en leuker werk. Later ( misschien als je een gezin hebt) zul je daar heel veel plezier van hebben. Je kunt dan meer schuiven met werktijden. Vooral in de verpleging zijn altijd avond- en nachtdiensten nodig. Dat kun je dan heel makkelijk doen. Het lijkt nu misschien heel belangrijk om baantjes te hebben, maar dit is DE tijd om een opleiding te doen. Ze hebben mensen nodig! Gr. Margriet.

• Suzan

Hallo Margriet.

Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met die opleiding, maar het probleem is dat ik snel samen moet gaan wonen i.v.m persoonlijke problemen. Conclusie: Ik heb geld nodig.

Als ik bijvoorbeeld de BBL ga doen dan verdien ik nooit het volle loon.

En het volgende probleem is dat ik liever nog geen onregelmatige diensten wil werken en zoals ik begrepen heb kan dit alleen als verzorgende-A.

Ik heb al heel veel leuke vacatures gezien, maar dat is allemaal onregelmatige diensten.

Dit lijkt me inderdaad een geweldige oplossing als ik straks kinderen heb, maar voorlopig wil ik gewoon graag nog even genieten als ik de avonden met mijn vriend vrij heb.

Ik weet dat dit ontzettend moeilijk is maar blijf proberen.

Begin januari heb ik in ieder geval een gesprek bij de thuiszorg en dan maar hopen dat ze mij een contract aan kunnen bieden van ongeveer 36 uur

Groetjes Suzan

• corina

Hallo Suzan,

leuk, dat je ook bij de thuiszorg wilt komen werken, maar als ik je vraag zo

lees en zie dat je fulltime wilt gaan werken, denk ik dat je goed moet naden-

ken over zoveel uren. Steeds weer dat zelfde huish. werk en dan nog bij je-

zelf een huishouden! Ik denk, dat je het dan vlug beu bent. Begrijp me goed,

er is niets mis met huish. werk en ik begrijp, dat je een type bent die graag

haar handen gebruikt, maar denk goed na. Aan de andere kant is het heel

leuk om met verschillende mensen om te gaan en de waardering die je

meestal krijgt. Ik zit nu nog in de opleiding voor A-hulp, maar als het alle-

maar meezit, ga ik in maart de B-opleiding doen en heel misschien ver-

sneld C erbij, want bij ons zitten ze te springen om verzorgenden. Ik heb

er in ieder geval heel veel zin in. Succes en fijne feestdagen!!!!!

Groetjes, Corina.

• Jenny

Hoi Suzan,

Ik weet niet of je het qua loon leuk zult vinden in de thuiszorg. Mijn brutoloon voor A-hulp ( en ik ben 33) is ongeveer 8,70.

Ik weet niet hoeveel je in een winkel verdiend, maar alleen al bij de MAc DOnalds verdien je dus meer en kun je ook in de avonden vrij zijn. ALs je echt voor verzorgende wil gaan, zal ik eens navragen als ik jou was of je niet gelijk voor b of c kunt leren en daarnaast werken. Dan kom je misschien ook aan je uren. Ik weet niet of dit mogelijk is.

Ik zelf werk parttime 12 uur. Wegens rugklachten blijf ik op de thuishulp A hangen totdat ik een administratieve baan vind waar ik voor aan het leren ben via NTI.

Want huishoudelijk werk is zwaar, en zeker als je dan net gaat samenwonen en dan ook nog in persoonlijke omstandigheden.

Maar de grootste raad: Doe wat je zelf denkt dat je wilt als het precies in je straatje past! En het levert je iets op..

Veel succes.

Jenny