veranderen werkrooster.

• Jenny

Hoi,

Aangezien mijn dochter op speciaal onderwijs zit, kan ik al om 08:00 uur de deur uit en om 08:15 beginnen bij cliënten die dit goed vinden. Echter ik wil graag mijn rooster omgooien zodat ik zowieso 1 volle dag in de week vrij ben. Dit kan op maandag, dinsdag of donderdag zijn, maar op donderdagmiddag hebben we ook vaak cursussen. Dus nooit echt een dag vrij.

nu werk ik maandag 08:15 - 10:15

dinsdag 09:00 -12:00 en om de 14 dagen planning van 08:30-900

woensdag van 08:15 - 12:15 bij dezelfde als maandag die dus 6 uur hulp

hebben van mij

donderdag van 08:30-11:30

Graag zou ik dus dit rooster wat compacter willen hebben, rekening houdend met het feit dat dochter om 15:30 weer thuis is en ik dus ook thuis moet zijn, reistijd max. een half uur.

Wie brainstormt mee om van dit rooster een goed georganiseerd werkrooster te maken. Ik zie wel wat ideeen maar twee weten meer dan een.

Graag jullie hulp

Jenny

• kyra

maandag beginnen bij de client om 08.15 tot 10.15,

client van donderdag doe je maandag van 10.30 tot 13.30 dus ruim op tijd thuis om je dochter te halen.

dinsdag hou je zo en woensdag ook. en donderdag de hele dag vrij.

ben je de vrijdag zowiezo vrij?

• Jenny

Hoi kyra,

Ja, vrijdag altijd vrij, alleen op donderdag hebben we dus 's middags wel eens een cursus, nu ook van donderdag 9 januari , donderdag 16 januari en donderdag 30 januari, conclusie, weer geen hele vrije dag.

De mensen van donderdag eten tussen de middag altijd warm en vinden het lastig als ik er dan ben. Mijn rooster was eerst:

maandag 08:30-11:30 tot 11:45 tot 14:45 2 cliënten dicht bij elkaar wonend,

dinsdag dan 09:00-12:00

woensdag 08:30-12:30

Echter de mensen van maandag middag wilden dat dus niet meer en vandaar dat het omgegooid is. Het vroeg beginnen vind ik juist prettig, daar ik dan gelijk weg kan als dochter al weg is. Het is puzzelen, ik ben er al een weekje of twee mee bezig en zie niet hoe ik dus 1 lange dag vrij kan plannen.

Ik kan de woensdag wel vrij maken, maar dan is dochter alweer om 13:00 thuis en heb ik dus een halve dag om mijn eigen huis schoon te maken.

Dan zou ik dus de huidige maandag naar vrijdag zetten(die 2 uur) en die 4 uur op maandag, dus dan woensdag vrij.

Maar zoals ik al zei, 2 of meer weten meer dan 1 dus ideeen zijn welkom!

P.s. de pest is dus dat door cursussen of werkbesprekingen mijn eigen tijd in gevaar komt.

• Jenny

P.s 2 nog een kleine reactie.

Als ik de cliënt van dinsdag op maandag zou zetten, kom ik soms weer in de war omdat we op maandagmiddag 20 jan. bijvoorbeeld weer een team bespreking hebben. Ik zou hem dan af en toe van maandag naar dinsdag moeten zetten en andersom..hmmm..

• Jenny

Hoi Kyra,

Ik ben er uit!

cliënt van woensdagochtend op vrijdagochtend gezet.Zo ben ik dus op woensdag vrij. Dit is dan wel maar tot 13:00 omdat mijn dochter dan weer thuis komt uit school, maar het is wel midden in de week zodat ik mijn eigen huis schoonmaak. Op vrijdag lukte dit niet door de boodschappen die je dan doet, en op de middag deed ik niet veel aldaar ik rugklachten heb, dus alles met beleid moet uitvoeren wil ik niet weer in de ziektewet belanden ( Al vanaf oktober weer volledig aan de gang, dus dit moeten we zo houden…)

Verder heb ik dus de cursus op dinsdagochtend weten te zetten en gaat de cliënt dan een paar keer op maandagmiddag van 10:45- 13:45 omdat ik de cliënt van 08:15-10:`15 gewoon kan laten staan. De cursus begint ook pas op 28 Januari dus geen probleem met teambespreking voor maart 2003. Dank voor je medewerking! Even iets op papier zetten werkt soms beter dan in je hoofd een uitdraai maken…